سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

80 درصد تماس‌ها با 1490 مربوط به داروهای برند وارداتی است

مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه 1490 گفت: 80 درصد تماس‌ها با این سامانه مربوط به داروهای برند وارداتی است و تماس در خصوص کمبودهای دارویی بسیار کاهش یافته است.

دکتر طلعت قانع مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه  1490 در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که روزانه بیش از 2 هزار و 500 تماس با این سامانه برقرار می‌شود، گفت: این سامانه مربوط به اطلاعت و کمبودهای دارویی است.
وی افزود: طبق سیاست‌های وزارت بهداشت و اقتصاد مقاومتی واردات داروهایی که تولید داخل دارند قطع شده و بیمارانی که قبلا از داروهای برند وارداتی استفاده می‌کردند و هم اکنون با نبود این داروها در بازار مواجه می‌شوند برای پیدا کردن داروهایشان با این سامانه تماس می‌گیرند.

وی با تاکید بر این که 80 درصد تماس‌ها مربوط به داروهای برند وارداتی و بیشتر تماس‌ها از استان تهران است، ادامه داد: کارشناسان اطلاعات لازم را به تماس گیرندگان در خصوص داروی مشابه تولید داخل می‌دهند، اگر همچنان داروی وارداتی مدنظرشان باشد به مراکز تهیه داروهای تک نسخه ای معرفی شده و با مراجعه به این مراکز داروی خود را تهیه می‌کنند.

قانع تاکید کرد: میزان تماس در مورد کمبودهای دارویی تولید داخل و حتی داروهایی که به دلیل نبود نوع تولید داخل وارد می‌شوند بسیار کم است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.