سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه همکاری آموزش و پرورش با نهادهای مرتبط با کتابخوانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از افزایش توجه به امر کتاب و کتابخوانی در مدارس با همکاری نهادهای مرتبط با کتابخوانی خبر داد.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص توجه به بحث کتابخوانی در مدارس و به خدمت گرفتن کتابدار گفت: آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است بنابراین کتابدار رسمی در مدارس وجود ندارد البته در برخی مدارس مانند مدارس شاهد و شبانه‌روزی تعداد محدودی کتابدار مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: در سال 95 برای 2 هزار کانون فرهنگی تربیتی و اردوگاه‌های آموزش و پرورش کتابخانه‌های مجهزی ایجاد شده و با این مسئله موافقت شد که کتابدار در این مراکز فعالیت کند.

کفاش در خصوص حضور کتابدارها در ساعاتی از زمان تحصیل دانش‌آموزان عنوان کرد: چنین طرحی سال گذشته به طور آزمایشی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد و امسال نیز آمادگی داریم تا در ایام خاصی کتابدارهای خبره به مدارس مراجعه کرده و دانش‌اموزان را نسبت به کتاب و  کتابخوانی تشویق کنند؛ در این مورد به دنبال امضای تفاهم‌نامه نیز هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در همه اردوها و جشنواره‌هایی که در تابستان برگزار می‌شود نشست‌های کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده و اردوی ویژه‌ای نیز متشکل از هزار نفر با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای دانش‌‌آموزان پایه هشتم اجرا می‌شود؛ دوره‌های آموزشی در این اردو برای دانش‌اموزان در نظر گرفته شده است.

کفاش با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت ارشاد و کتابخانه ملی برای توسعه بحث کتاب و کتابخوانی در آموزش و پرورش به امضا رسیده، عنوان کرد: تمام مفاد تفاهم‌نامه با ارشاد که شامل 50 هزار نمایشگاه کتاب، توزیع بن کتاب دانش‌آموزی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس بود اجرایی شده است.

وی افزود: مفاد تفاهم‌نامه‌ای که با کتابخانه ملی انجام شده، شامل ارائه برخی از منابع به مدارس است در واقع در این طرح کتابخانه ملی هر ساله برخی منابع را از سیستم خود خارج کرده و آن را در اختیار مدارس قرار می‌دهد.

کفاش اظهار کرد: علاوه بر موارد مذکور سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نظر دارد نشست‌های علمی و فرهنگی نیز برای معلمان و دانش‌آموزان ارائه دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.