سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"طاهریان‌فرد" با رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران دیدار کرد

سفیر کشورمان در آنکارا با رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در آنکارا در این دیدار ضمن تبریک تشکیل گروه جدید دوستی با ایران در مجلس ترکیه گفت: نمایندگان مجلس دهم ایران، اخیرا با تعیین هیات رییسه و پشت سر گذاشتن مراحل اداری مشغول به کار شدند.

او ادامه داد: امیدورایم در ایام پیش‌رو با تشکیل گروه دوستی جدید در مجلس ایران، همکاری‌ها و روابط متقابل میان مجلسین ایران و ترکیه بیش از پیش در جهت حمایت و پشتیبانی از توسعه روابط میان دو کشور به شکلی پویا برقرار شود.

یوسف بیازیت، رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران هم در این ملاقات با تبریک تشکیل مجلس دهم در ایران گفت: ما بی‌صبرانه علاقمندیم که در راستای توسعه روابط با همکاران خود دیدار و تعاملی سازنده برقرارکنیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور افزود: توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین ایران و ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مقامات عالی دو کشور مصمم به توسعه این روابط هستند. ما هم به عنوان اعضاء مجلس و گروه دوستی مجلس ترکیه آماده‌ایم تا در جهت تحقق منویات رییسان‌جمهور دو کشور برای توسعه مناسبات دوستانه تلاش کرده و از هیچ گونه مساعدت سازنده برای تحکیم روابط دو دولت و ملت ایران و ترکیه دریغ نخواهیم کرد.

مهمت حبیب سولوک، نماینده سیواس نیز که پیشینه قائم مقامی وزیر حمل و نقل دریایی و ارتباطات ترکیه را در کارنامه خود دارد در خاتمه این دیدار با اشاره به ضرورت ترمیم و توسعه زیرساخت‌های مبادلاتی میان دو کشور افزود: بسیار ضروری است در جهت تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی پروژه‌های زیرساختی از جمله خطوط مواصلاتی راه آهن میان دو کشور با اجرای تفاهم‌نامه‌های موجود و نیز انجام پروژه و طرح‌های جدید بهبود و اصلاح شود.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.