سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای یک مجله ترک: مدرک دانشگاهی اردوغان جعلی است+تصویر مدرک

مجله نقطه ترکیه وابسته به مخالفان مدعی شد اردوغان در دانشگاهی درس خوانده که دو سال بعد از فارغ التحصیلی وی تأسیس شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری آسیا، مجله ترک "نقطه" وابسته به مخالفان ادعا کرد مدرک دانشگاهی رجب طیب اردوغان تقلبی است و وی در دانشگاهی درس خوانده که دو سال بعد از زمان فارغ التحصیلی تأسیس شده است.  

طبق اعلام این مجله، در حالی که طرفداران اردوغان اعلام کرده اند مدرک تحصیلی اردوغان مربوط به یک مؤسسه خصوصی انگلیسی بوده و غیر جعلی است،کارشناسی که گفته شده مدرک وی را امضا کرده، صحت گفته های آنها را رد می کند.

این مجله به نقل از آنتونی استوکتون، کارشناسی که گفته شده مدرک وی را امضا کرده می نویسد:من مدرک مربوطه را بررسی نکرده و هیچ گزارشی در خصوص آن را به امضا نرساندم.
 
این مجله همچنین اشاره می کند نوع چاپ مدرک وی و فناوری بکار رفته در آن در آن زمان – یعنی سال 1981- وجود نداشته است.

در حالی که هواداران اردوغان معتقدند وی در دانشکده اقتصاد در دانشگاه مرمره درس خوانده، اما محققان ثابت کردند دانشگاهی به نام مرمره آن زمان وجود نداشته و دانشگاه مذکور، دو سال بعد- یعنی سال 1983- تأسیس شده است.


در ادامه هواداران اردوغان مدعی شدند وی تحصیلات خود را طی چهار سال در مدرسه عالی علوم اقتصادی گذرانده که بلافاصله به یکی از دانشکده های دانشگاه مرمره تبدیل شده؛ در حالیکه بر اساس مستندات ارائه شده از سوی مخالفان، تحصیلات در این مدرسه عالی نیز 2 ساله است و نه چهارساله و این نشان می دهد این مرکز (مدرسه عالی علوم اقتصادی) بیشتر به یک مؤسسه شباهت دارد تا یک دانشگاه. همچنین مسؤولان دانشگاه از نشر هرگونه اخبار در خصوص تحصیلات اردوغان خودداری کردند و اجازه ورود به بایگانی دانشگاه را ندادند.
مجله های مخالف اردوغان چندی پیش با به چالش کشیدن وی، از او خواستند با معرفی همکلاسی های دوران تحصیل خود، بطلان این ادعا را اثبات کند. اردوغان در این خصوص هیچ اقدامی نکرد و این موضوع بر شدت شایعه ها درباره نداشتن تحصیلات دانشگاهی وی دامن زد.

 "ارگون پویراز" اولین نویسنده مخالفی بود که اردوغان را در این خصوص به چالش کشید. وی چندی پیش به طرز مشکوکی در خانه اش فوت کرد.




.

مدرک تحصیلی که ادعا می شود جعلی است




انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
حال چه مدرکی جعل کرده؟
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سرکوچه ما هم مدرک میفروشن
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
این موجود همه چیزش جعلیه دین شرف ومهمترغیرت .....
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
اگه سنی بود که سنی های عراق و سوریه و کرد را قتل عام نمیکرد.اگه شرف داشت با شرافت زندگی میکرد و خودشو به بی شرف های غربی نمی فروخت
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
این آقا ی آدم کش راست گفته!؟ چون در کشتی مرمره با صهیونیستها با هم درس آدم کشی کردخوانده است؟ وطرف داران حقوق بشر را به گلوله بسته ؟؟؟چرا که نه مر مره کشتی کمک به مردم فلسطین را بیاد دارد .؟ سواد یوخ دو نداره اگه داشت که آدم کشی نمی کرد !این یه حیوان پول پرسته
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
بزرگترين ديكتاتور قرنه اين اردوغان ببين چطوري سره معترض رو زير اب كرده بيشرف
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
البته چون خودفروخته است مجامع غربی کاری باش ندارن
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
به هر حال با مدرک معتبر و یا بدون مدرک معتبر و جعلی اقتصاد ترکیه را شکوفا کرد و در واقع اقتصاد ترکیه را از خاک بلند کرد. اگرچه برای ایران و کلا" همسایگان ترکیه ادم درستی نبود و هنوز هم نیست برای اینکه به درستی با تروریست مقابله نمی کند و گاهی وقتها هم از ان حمایت می کند البته این چیزی هست که در کل رسانه های دنیا ما می شنویم شاید هم ینطور نباشد و واقعا قدرت و توان مقابله به انها را نداشته باشد و انها در واقع قدرتمندتر از او باشند. خدا می داند حقیقت چیست.
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
شکوفایی اقتصاد ترکیه از صدقه سری خیانت های اردوغان به آرمان های انسانی است.انگار همین دیروز بود کنفرانس داووس را با عصبانیت ترک کرد.حالا شده سگ زرد برادر اسرائیل.
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
حقیقت اینه که اردوغان دنبال دیکتاتوری است.به همین خاطر خودشو غلام حلقه بگوش غرب کرده تا در برابر رفتارهای غیر اخلاقی و غیر انسانی اش سکوت کنند
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
اگرسوادداشت که از اینکارهای مبتددی و من دراوری انجام نمی داد حتما بی سواد است
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
مدارک این طرف اصله؟
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
درود بر ترکیه درود بر اردوغان
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
اینها فقط مدرک ادم کشی و کودک کشی دارند . خداوند لعنتشان کند . یزید زمان زیر نظر صهیونست اند .
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باید استعفا بده و بره باقالی بفروشه
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
این بابا کلا در جهان اسلام جعلیه...
با چه رویی ادامه میده؟!!!؟
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
الکی نمیگن ترکیه قبلا جزو ایران بوده
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
همینه که نميتونه حرف بزنه
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
درود
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
اینها فقط مدرک ادم کشی و کودک کشی دارند . خداوند لعنتشان کند . یزید زمان زیر نظر صهیونست اند .
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
فقط دکتر روحانیD-: