سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ثبت نام از کارآفرینان برتر در ادارات شهرستان بهار

فرماندار شهرستان بهار از جذب کارآفرینان برتر در دستگاه های اجرایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن مرادی پناه در کارگروه اشتغال وسرمايه گذاري شهرستان بهار گفت: همه اقدامات و تشکيل کميته هاي تخصصي در راستاي رونق اشتغال انجام مي شود.

مرادي پناه بر واگذاري طرح هاي تملک شده توسط بانک ها تاکيد کرد و گفت: با کمک به راه اندازي اين طرح ها و واگذاري به متقاضيان و سرمايه گذاران کمک شاياني به رونق اقتصاد و اشتغال جوانان شده است زيرا اين طرح ها داراي پتانسيل بالقوه اي است که به راحتي آمادگي به فعليت رسيدن دارند.

وي اظهار داشت: ثبت نام از کارآفرينان برتر توسط ادارات به زودي آغاز خواهد شد که این امر توجه ويژه اي را مي طلبد.

مرادی پناه پيگيري طرح هاي مشارکتي و غير مشارکتي بین دستگاه های اجرایی و بانک ها را خواستار شد و افزود: مبالغي درخصوص اين طرح ها تاکنون پرداخت نشده است که بايد از مرکز پيگيري شود.

وي از دستگاه هاي اجرايي شهرستان بهار خواست براي طرح هايي که به هر دليلي با مشکل مواجه اند، طرح هاي جايگزين معرفي نمايند و سهميه شهرستان در زمينه هاي مختلف به صورت 100درصد جذب شود.

در ادامه رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان بهار گفت: در سال گذشته در مجموع سهميه شهرستان بهار از تسهيلات خود اشتغالي 4 ميليارد و 500 ميليون تومان بوده که از اين مبلغ 3 ميليارد و 214 ميليون تومان معادل 67 درصد نسبت به سهميه پرداخت شده است.

جمال حداد همداني به آخرين وضعيت طرح هاي پشتيبان در سال 94 اشاره کرد و گفت: در مجموع 24 طرح به مبلغ يک ميليارد و 385 ميليون تومان توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت، صنايع دستي، فرهنگ و ارشاد و فني و حرفه اي معرفي شده و 20 طرح به مبلغ يک ميليارد و 235 ميليون تومان تسهيلات دريافت کرده اند.

وي ادامه داد: بيشترين پرداخت از سهميه خود اشتغالي به لحاظ ريالي توسط بانک ملت صورت گرفته است.

وي افزود: سال گذشته، در خصوص مشاغل خانگي در شهرستان بهار در مجموع 463 ميليون تومان به بانک هاي عامل معرفي شد که 66 ميليون تومان معادل 14 درصد نسبت به سهميه پرداخت شده است.

وي حداد همدانياظهار داشت: تعداد بيمه شدگان اجباري فروردين ماه 95 در شهرستان بهار ، 35 مورد بوده است که از اين شمار 24 نفر در بهار و 9 نفر در لالجين گزارش شده است.

وي به سامانه رصد اشاره کرد و گفت: تعداد اشتغال ثبت شده امسال در سامانه رصد 32 نفر بوده است و سال گذشته 919 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اندکه شهرستان بهار رتبه دوم ثبت نام را در استان به خود اختصاص داده است.

حداد همداني به وضعيت واحدهاي توليدي شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: 89 درصد واحدهاي توليدي شهرستان کمتر از ظرفيت اسمي فعاليت مي کنند و يک درصد از طرح ها تملک شده، 7 درصد طرح ها راکد و تعطيل و يک درصد شامل طرح هاي نيمه تمام در حال اجرا و 2 درصد طرح هاي فعال داراي توانايي افزايش ظرفيت است.

وي به دستورالعمل تامين مالي بنگاه هاي کوچک و متوسط و قوانين و آيين نامه هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد پيرامون بررسي مشکلات بنگاههاي اقتصادي اشاره کرد و گفت: شناسايي طرح هاي تعاوني (توليدي، خدماتي، کشاورزي) با پيشرفت فيزيکي 60 درصد به بالا و شناسايي و تکميل تعاوني هاي مشکل دار در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.