سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

رشد گیاهان در بهار و سوختن در تابستان

مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: بخاطر بارش های بهاری امسال گیاهان به سرعت رشد کردند و اکنون که خشک شده اند به آتش سوزی های مراتع و جنگلهای لرستان دامن می زنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛آریایی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته ۱۳ هکتار از بهترین جنگلهای لرستان طعمه حریق شده و سالانه دو هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگلهای استان از بین می رود اظهار داشت: طبق آخرین آمار سازمان هواشناسی استان لرستان در سال آبی جاری بعد ار دو استان شمالی کشور سومین استان پرباران معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به گسترش بارندگی ها در سال جاری که تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داشت رشد گیاهان و ارتفاع آنها زیاد شده و خشک بودن آنها خود به گسترش و سرعت آتش سوزی ها کمک می کند افزود: بنابر این برای مقابله با حوادث احتمالی باید تمام توان خود را به کار بگیریم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه خشکسالی همچنان مشکل اصلی و حاد استان لرستان است گفت: در استان لرستان طی دهه اخیر خشکسالی رخ داده که با یک سال بارندگی این مسئله جبران نمی شود و این معضل همچنان وجود دارد.

وی اظهارداشت: آتش سوزی ها سبب می شود که در زمان بسیار کوتاهی تخریب گسترده ای صورت گیرد و احیای آن به زمان های بسیار طولانی با صرف میلیارد ها تومان نیاز دارد.


انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.