سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف در مرکز مطالعات بین المللی صلح استکهلم:

افراط گرایی و تروریسم معضل جهانی است

وزیر امور خارجه گفت: مشکل افراط گرایی و تروریسم منحصر به یک منطقه نیست، بلکه معضل جهانی است.

 به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدجواد ظریف که در ادامه سفر به شرق و شمال اروپا به سوئد سفر کرده است  در مرکز مطالعات بین المللی صلح استکهلم با تاکید بر این که مشکل سوریه مشکل همه جهان است، گفت: ما نیازمند آن هستیم که موضوعات منطقه را بازتعریف کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین به لزوم بازنگری در نگرش بازنده-بازنده و تبدیل آن به برنده-برنده سخن گفت و اظهار داشت: در مناقشات بین المللی چنان چه یکی کمتر بازنده و دیگری بیشتر بازنده باشد،این چرخه همچنان ادامه خواهد یافت و هیچ گاه آرامش و امنیت محقق نخواهد شد.
 
ظریف با بیان این که در مذاکرات هسته ای تلاش کردیم تا مشکل را به درستی تعریف کنیم، یادآور شد: بازنگری مشکل است، اما ما در مذاکرات هسته ای نشان دادیم که این کار شدنی است. باور کردن واقعیت و حرکت به سوی همکاری.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه گفت: من بر این باور هستم که موضوع اصلی دستیابی به این درک است که در وهله ی اول ما نمی توانیم دست به بازی های کوتاه مدت بزنیم، تروریسم چنین اجازه ای به ما نخواهد داد و نمی توانیم با سیاست های دخالتی کشورهای دیگر بازی کنیم.

وی افزود : من همواره گفته ام اگر دو کشور ایران و امریکا توانستند در موضوع هسته ای گفت و گو کنند و به توافقی برسند، چطور دو کشور که از منظر جغرافیایی نمی توانند از یکدیگر جدا شوند و یکدیگر را برادر می نامند نمی توانند مشکلات را حل کنند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: من بر این باور هستم که همه چیز به پارادایم مربوط است و باید این پارادایم را عوض کنیم و من تصور می کنم ما در ایران آماده هستیم و امیدوارم که همسایه های ما نیز به همین درک برسند.

ظریف اضافه کرد: اما درباره سوریه باید بگویم که در نهایت، تنها راه حل توسط خود سوری ها به دست خواهد آمد و خارجی ها می توانند دستیابی به راه حل را تسهیل کنند، اما نمی توانند آن را به مردم سوریه تحمیل کنند.

وزیر امور خارجه پس از این برنامه،در جمع ایرانیان مقیم استکهلم شرکت خواهد کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر دوره ای خود به شرق و شمال اروپا شامگاه سه شنبه از هلسینکی وارد استکهلم پایتخت سوئد شد.

وی علاوه بر دیدار با همتای سوئدی با وزیر نوآوری و امور شرکت ها و همچنین نخست وزیر این کشور نیز ملاقات و گفت و گو کرد و همچنین در نشست اقتصادی ایران و سوئد حضور یافت.
ظریف عصر یکشنبه در صدر هیاتی سیاسی-اقتصادی سفر اروپایی خود را آغاز کرد.

لهستان مقصد نخست وی و کشور فنلاند دومین ایستگاه سفر او در این دور از سفر بود.

در این سفر 60 فعال اقتصادی ایران به سرپرستی محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می کنند.

 
انتهای پیام /
برچسب ها: ظریف ، استکهلم ، بازدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.