سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مصرف روزانه 29 هزار متر مکعب آب شرب در آران و بیدگل

رییس امور آب و فاضلاب شهری آران و بیدگل از مصرف روزانه 29 هزار متر مکعب آب شرب در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،حسین میرزاییان افزود:این مصرف روزانه در حالی است که میران آب مصرفی در فصل زمستان شهر آران و بیدگل 12 هزار و 500 متر مکعب است.
وی با اشاره به روند طبیعی مصرف بیشتر آب در فصل تابستان در شهرهای گرم و خشکی مانند آران و بیدگل اظهار کرد: با این حال،  هر کولر آبی در اران  و بیدگل روزانه حدود 400 لیتر آب شرب مصرف می کند که این خود آران و بیدگل را با بحران جدی کمبود آب مواجه می کند.
میرزاییان خاطر نشان کرد:مصرف بی رویه آب شرب در آران و بیدگل موجب شده که میزان آبدهی چاه های آب در این شهر از 15 لیتر در ثانیه به 10 لیتر کاهش یابد که دلیل اصلی آن پایین رفت سطح آب های زیرزمینی است.
وی با مقایسه میزان برداشت آب شرب از چاه های آران و بیدگل تصریح کرد: در سال 1380 تمام آب مصرفی آران و بیدگل از 14 حلقه چاه تامین می شده است اما هم اکنون 29 حلقه چاه به همراه 40 لیتر آب زاینده رود آب مصرفی مردم آران و بیدگل را تامین می کند.
میرزاییان خاطر نشان کرد: جمعیت آران و بیدگل در مدت این 15 سال فقط 40 درصد افزایش داشته اما آب مصرفی این شهر و تعداد چاه های برداشت آب، بیش از 120 درصد افزایش یافته است که این افزایش واقعا" نگران کننده است.
وی در ادامه با اشاره به وجود 400 حلقه چاه آب شرب و کشاورزی در آران و بیدگل گفت: از این تعداد، 150 حلقه چاه غیر مجاز حفر شده که برای جلوگیری از برداشت بی رویه آن اقدامات اساسی باید انجام گیرد.




انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.