سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دعوت از مردم اصفهان برای تشکیل بانک مغز استخوان

دبیر کمیته اجرایی نوآوری و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از مردم اصفهان دعوت می‌کنیم ما را در تشکیل بانک مغز استخوان برای درمان بیماران صعب العلاج یاری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شقایق حق جو از ضرورت تشکیل بانک مغز استخوان برای مردم و اهداکنندگان مستمر خون گفت و افزود: با گرفتن ۲ سی سی، از خون یک نفر و تشخیص HLE فرد و ذخیره در بانک می‌توان به درمان یک بیمار سرطانی یا بیمار نقص ایمنی اولیه یا دیگر بیماران صعب العلاجی اقدام کرد.

وی افزود: گرفتن ۲ سی سی، خون و ذخیره HLE در بانک مغز استخوان تنها از افراد سالمی که هیچ گونه بیماری ندارند، امکان‌پذیر است.

دبیر کمیته اجرایی نوآوری و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بدن یک فرد سالم پس از دادن ۲ سی سی خون پس از دو هفته به طور طبیعی اقدام به جایگزینی خون می‌کند بنابراین این کار که شاید برای برخی جای نگرانی داشته باشد، هیچ خطری برای سلامتی افراد سالم ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور بین پنج تا شش هزار اهدا کننده در بانک مغز استخوان ایران ثبت نام کرده اند که بیشتر این افراد از بستگان بیماران بودند و در تلاش هستیم که این زنجیره را توسعه دهیم و از کمک مردم عادی استفاده کنیم، ادامه داد: بسیاری از بیماران صعب العلاج تنها به دلیل پیدا نکردن HLE مورد نظر جان خود را از دست داده اند چراکه ما بانک مغز استخوان نداشتیم و مردم ما از این کار خیر غافل بودند.



انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.