سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

فرهنگ سازی راهی برای پیشگیری از اعتیاد

فرماندار پلدختر گفت: فرهنگ سازی ، بهترین شیوه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد است و بی اطلاعی خانواده ها از مضرات مواد مخدر موجب رشد این پدیده شوم در بین جوانان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ نورالدین درمنان روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر نیروی انسانی را مهمترین سرمایه هر کشور دانست و افزود: آگاه سازی والدین از مضرات مواد مخدر راهکار پیشگیرانه است .
وی با بیان این که در حال حاضر 540 نوع مواد روان گردان در جهان عرضه می شود گفت: چهارمین بحران در جهان موضوع مواد مخدر و روان گردان است و مصرف این دو مواد به عنوان بزرگترین شوک هزاره سوم به شمار می آیند .
وی افزود: دشمن تلاش می کند با توسعه، شیوع و ترویج مصرف مواد مخدر نسل آینده کشور رابه نسل بی اراده ، سست عنصر ، فاقد مهارت ، توان و بضاعت مادی و معنوی تبدیل کند .
وی اعتیاد و مواد مخدر را یک بلای خانمانسوز و بزرگترین تهدید اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد جنگ خاموش علیه جوانان و بیماری خانمانسوز است که مشکلات عدیده ای را برای اجتماع را فراهم می کند.
فرماندار پلدختر سلامت و امنیت مردم را در گرو مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت:خانواده ها به مقوله آسیب های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و آگاه سازی این نهاد و آشنایی با این معضل بزرگ اجتماعی ضروری است .
درمنان با بیان این که در صورتی که فردی در خانواده دچار اعتیاد شود علاوه بر خانواده خود افراد جامعه را نیز در گیر می کند، افزود: خانواده ها باید نقش خود را در این رابطه ایفا کنند اما مشغله کاری، استرس و اضطراب باعث شده که این وظیفه به فراموشی سپرده شود.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در این زمینه به کمک بیایند تا خانواده بتواند نقش خود را ایفا کندزیرا آگاه کردن مردم از مضرات و خطرات مصرف مواد مخدر باعث کاهش گرایش به مصرف مواد می شود و لازمه تحقق این امر ، اجتماعی کردن و مشارکت مردمی است .
فرماندار پلدختر نقش رسانه های جمعی را در آسیب شناسی مسایل اجتماعی بسیار اثر گذار دانست و گفت:امروزه رسانه های جمعی به ویژه مطبوعات به عنوان قطب وزین حوزه فرهنگ و رسانه نقشی موثر و مانا دارند که در راستای آسیب شناسی اجتماعی و توسعه فرهنگی می توانند راهبر و کارگشای افق های روشنی را ترسیم کنند .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: از اعضای شورا انتظار می رود به این جلسات اکتفا نکنند به صورت تخصصی در جلسات شرکت کنند .
غلامرضا آقا میرزایی از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر خواست گزارش کار را به صورت هفته ای دریافت کند .
وی از تشکیل اتاق فکر مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پلدخترخبر داد و افزود:با استفاده از نخبگان و افراد خوش فکر و همه گروه ها اتاق فکر برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تشکیل شود و راهکارهای تاثیر گذار پیشنهاد و عملیاتی شود .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت:با تشکیل اتاق فکر از افراد صاحب نظر و نوآور در مراکز آموزش عالی ، بهزیستی ، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط دعوت شود تا از دیگاه ها و نقطه نظرات آنها استفاده شود .
انتهای پیام /ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.