سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات دستیار نخست وزیر پاکستان پیرامون صلح افغانستان؛

گزینه نظامی برای پیشبرد صلح افغانستان بیهوده است

استفاده از تهاجم و زور برای پیشبرد فرآیند صلح در افغانستان بیهوده خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سید طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در دیدار ریک ولز معاون وزیرخارجه و تجارت استرالیا و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان و پاکستان در اسلام آباد، درخصوص چشم انداز برنامه ها و اقدامات پاکستان برای توسعه و رفاه همسایگان سخن گفت.

وی گفت: پاکستان متعهد به برقراری صلح و ثبات در افغانستان است چرا که ثبات و توسعه امنیتی و اقتصادی این کشور منافع حیاتی برای پاکستان دارد.

طارق فاطمی تاکید کرد: پاکستان تلاش های صادقانه ای برای کمک به برقراری صلح در افغانستان انجام داده و در این تلاش ها، همواره خواست مردم و دولت این کشور را مدنظر داشته است.

وی افزود: متوسل شدن به گزینه های زور و تهاجم در پاکستان طی 15 سال گذشته بی نتیجه بوده و بیهوده خواهد بود زیرا از این طریق هرگز نمی توان به هدف اصلی یعنی برقراری صلح و ثبات در افغانستان دست یافت.

با وجود اینکه پاکستان همواره تاکید دارد که از در کمک به روند صلح افغانستان، صادقانه عمل کرده است، مقام های افغانستان بارها اعلام کرده اند که به اقدامات پاکستان اعتماد ندارند و اسلام آباد را متهم به پناه دادن و حمایت از تروریست ها می کنند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، در این نشست نماینده ویژه استرالیا از نقش مثبت پاکستان و تلاش های این کشور برای پیشبرد فرآیند صلح افغانستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.