سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین پرواز مسقط – مشهد به زمین نشست

مدير كل فرودگاه هاي خراسان رضوی از برقراري پرواز شركت هواپيمايي عمان اير – براي نخستين بار - در مسير مسقط – مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد باقر قاسم زاده  با بیان اینکه این پرواز هر روز به صورت رفت و برگشت انجام می شود گفت: پرواز ورودی از مبدا مسقط در ساعت 4:30 صبح در مشهد به زمین می نشیند و ساعت 5:30 نیز مشهد را به مقصد عمان ترک می کند.
وی گفت: این پرواز توسط هواپیمای بوئینگ 737 با ظرفیت 150 مسافر انجام می شود.
مدير كل فرودگاه هاي خراسان رضوی با بیان اینکه پرواز عمان - مشهد برای نخستین بار برقرار شده است اظهار کرد: برقراری این پرواز موجب تسهیل تردد زائران به مشهد شده و فرصتی ارزشمند برای توسعه ي فعالیت های اقتصادی دو جانبه در کنار سفرهای زیارتی است.
قاسم زاده گفت: با انجام این پرواز، پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به 19 مقصد افزایش می یابد.
وی افزود: هفته آینده نیز پرواز دیگری از این فرودگاه به مقصد تاجیکستان انجام می شود که با تحقق آن تعداد مقصد های پروازهای خارجی فرودگاه مشهد به 20 مقصد می رسد.
مدير كل فرودگاه هاي خراسان رضوی با اشاره به توسعه کمی و کیفی زیرساخت های فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد طی سال های اخیر اظهار کرد: این ظرفیت امکان برقراری پروازهای جدید و انعقاد قرارداد با شرکت های هواپیمایی مختلف را فراهم کرده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان نيز در فرودگاه مشهد گفت: روابط سیاسی دو کشور ایران و عمان همواره بر محور توسعه و پیشرفت بوده است
علی اکبر سیبویه افزود: این پرواز نیز گام بلندی در توسعه روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی و فرهنگی است. وی با اشاره به خیل عظیم مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در کشور عمان اظهار کرد: از جمله مزیت های برقراری این پرواز امکان حضور و رفت و آمد زائران حضرت امام رضا (ع) در مشهد می باشد.
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از جمله پرترددترین فرودگاه های کشور است که بعد از فرودگاه مهرآباد تهران در جایگاه دوم قرار دارد. به طور متوسط روزانه 160 تا 180 پرواز ورودی و خروجی از فرودگاه مشهد انجام می شود که این تعداد در ایام اوج مسافر به 220 تا 240 پرواز می رسد.

انتهای پیام/س - س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.