سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

برداشت محصولات جالیزی شهرستان طبس

برداشت محصولات جالیزی شهرستان طبس از سطح 330 هکتار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت : برداشت از سطح 330 هکتار محصولات جالیزی این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود از این سطح بالغ بر 8 هزار تن انواع محصولات جالیزی برداشت شود.

مهندس بخشایی ارقام جالیز کشت شده را خربزه خاتونی هورسان، خربزه ارگون، خربزه محلی، هندوانه نياگارا ، هندوانه رزن سيت، هندوانه اچ ای دی،  تیل مگسی و طالبی محلی  نام برد و افزود:  کشت محصولات جالیزی در این  شهرستان به 3 روش کشت مالچ پلاستیک، کشت در فضای باز و استفاده از نشاء انجام می شود که کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف های هرز و زود رس محصول علی رغم هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت : دوره آموزشی در زمینه تغذيه جاليز، کاهش مصرف سموم و مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها در جالیز برای 31 نفر از بهره برداران برگزار شده است.

وی افزود : در شهرستان طبس  محصول خربزه زودتر از سایر نقاط استان به عمل می‌آید که از این نظر به دلیل درآمدزا بودن از جایگاه خاصی در شهرستان برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.