سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت برنت در معاملات روز سه شنبه

بهای نفت برنت در معاملات امروز، سه شنبه، با کاهش مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود، برای تحویل در ماه ژوییه با 24 سنت کاهش ‏نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 49 دلار و 52 سنت ‏رسید.‏

دیوید هافتون کارشناس و تحلیلگر شرکت ‏کارگزاری نفتی«پی وی ام اویل ‏فیوچرز»، در همین ‏باره می گوید: قیمت دو شاخص نفتی عمده جهان یعنی نفت برنت و نفت شاخص آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت) در معاملات امروز در حالی روند کاهشی را در پیش گرفته است که شمار دکل های حفر چاه در آمریکا همچنان رو به کاهش است.

همچنین تولید نفت در منطقه دلتای نیجر نیز به علت خرابکاری یک گروه شورشی در شمال نیجریه مختل شده است و این امر به تبع باید قیمت نفت در بازارهای جهانی ‏را افزایش می داد.
همین کارشناس می گوید از سرگیری تولید نفت در مناطقی از کانادا که طمعه آتش سوزی شده بود شاید عامل اصلی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی‏ در معاملات امروز باشد.

‏«مایکل فان دالکن» , «اوگوستین ادن» کارشناسان و تحلیلگران شرکت ‏کارگزاری نفتی و مالی «سی ام سی ‏مارکتس» در این باره ‏می‌گویند: اگرچه اعضای اوپک قرار است در روزهای آینده نشست خود را برگزار کنند اما با توجه به آنکه انتظار نمی رود در این نشست توافقی به دست آید پیش بینی ها حاکی از آن است که آرامش بار دیگر به بازار باز خواهد گشت.

بیشتر کارشناسان می گویند اکنون قیمت هر بشکه نفت به 50 دلار رسیده است و همزمان که بیشتر سازمان های فعال در ارزیابی بازار انرژی پیش بینی کرده اند بازار نفت تا آخر امسال به توازن می رسد احتمال اینکه اوپک در نشست ماه ژوئن خود تصمیمی در راستای تثبیت تولید بگیرد ضعیف است.                                  
همین کارشناسان می گویند اگر چه تولید نفت در برخی از مناطق جهان از جمله دلتای نیجر مختل شده است اما تولید نفت از نفت شیل کانادا این نقصان را جبران کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.