سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور 782هزار رأی در دادگستری استان تهران در سال 94

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: سال گذشته در دادگستری استان تهران 782هزار رأی صادر شده که به 14درصد آن اعتراض شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه سفر استانی رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان دستگاه قضایی با اشاره به اینکه نخستین سرمایه دادگستری نیروی انسانی است، اظهار داشت: این افراد بار سنگینی را به دوش می کشند و خم به ابرو نمی آوردند.

وی افزود: سال گذشته در دادگستری 782هزار رأی صادر شده است که به 110هزار مورد معادل 14 درصد، اعتراض شده و از این 14درصد نیز فقط 10درصد آرا نقض شده است.

رئیس دادگستری استان تهران بیان داشت: از اقدامات دادگستری در سال 94 کاهش پرونده‌های مسن و اجرای احکام، کاهش 10 درصدی زندانیان استان، کاهش 80 درصدی زندانیان مهریه و جرائم مالی، افزایش 70 درصدی بازدید قضات از زندان‌ها، تلاش در جهت ارتقای سلامت اداری با بررسی سریع گزارش‌ها و فعال کردن کمیسیون‌ها و برخورد قاطع با متخلفان اعم از دلالان و کارچاق‌کن‌ها است. 

اسماعیلی تصریح کرد: از دیگر اقدامات برگزاری منظم شوراها و الکترونیکی کردن پرونده‌های ثبتی و پزشکی قانونی است. 

وی ادامه داد: برگزاری جلسات متعدد به منظور  حفظ بیت‌المال در مورد 5 هزار و 770 پرونده باعث آزادسازی 75 میلیون مترمربع از اراضی بیت‌المال به ارزش 65 هزار میلیارد شده است و تنها در 20 پرونده چند صد هزار هکتار در مناطق فرودگاه مهرآباد، طرشت، سولقان، سعید آباد ، تصفیه خانه 1 و 2  و سوهانک آزاد سازی شد. 

رئیس دادگستری استان تهران بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌ها به منظور اهتمام به مسائل فرهنگی در دادگستری مدنظر است و در سال 94 ، 14 دوره اخلاقی برگزار شده است. 

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.