سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۷۹ مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است

در تاریخ ۱۰ ماه دلو سال گذشته رییس جمهور طی فرمانی کمیته را برای بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران موظف کرد که این کمیته ۶۷۹ قضیه خشونت را علیه خبرنگاران به ثبت رسانده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجیب خلوتگر، رییس اجرایی این کمیته امروز در کنفرانس خبری گفت" کمیته بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران با ۵عضو به نمایندگی از دادستانی کل، پلیس، دادگاه عالی، نهاد های مدافع رسانه ها و نهاد های اطلاعات فرهنگ به مدت دو نیم ماه کار در این کمیته، ۶۷۹ قضیه خشونت را علیه خبرنگاران از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ به ثبت رسانده است."

وی افزود: از ۶۷۹ پرونده خشونت علیه خبرنگاران ، ۶۰ مورد قتل ۴۶ مورد جراحت ۲۲۲ مورد لت و کوب ۸۴ مورد بازداشت ۲۹مورد اختیطاف ۲۳۸مورد اهانت لفظی و تهدید شامل می باشد.

خلوتگر  گفت: مرور زمان روی قضایا تاثیر گذاشته و ۲۵۲ مورد قضایا بنا به رویه مرور زمان و به دسترس نبودن برخی ازعامیلین خشونت، لغو شده است.

مطابق قانون، قضایایی که در مدت ده سال به آن رسیدگی نشود تحت مرور زمان رفته و باطل می شود.

به گفته وی ۴۲۷ مورد دیگر بررسی شده است که ۴۰۱ مورد مربوط ریاست امنیت ملی و وزارت داخله ۷ مورد مربوط دادستانی کل و ۱۸ مورد مربوط وزارت خارجه و نیروهای بین المللی در افغانستان به رهبری ناتو می شود که باید نهاد های مسوول در زمان معین به بررسی وپیگری این قضایا بپردازند.

خلوتگر یکی از عوامل افزایش گراف خشونت علیه خبرنگاران را پی گیری نشدن قضایایی خشونت به جان خبرنگاران و کارمندان رسانه ای عنوان کرد.

وی از نهاد های مسوول خواست که در زمان تعین شده این قضایا را بررسی کرده و عاملین آن را به پنجه قانون بسپارند.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.