سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان

بازارچه های مرزی می توانند باعث دلگرمی و معیشت مرزنشینان شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه های مرزی استان می توانند باعث دلگرمی و معیشت مرزنشینان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان؛هاشمی در درنشست بررسی مبادلات مرزی استان افزود: در طرح جدید بازگشایی بازارچه ها هر بازارچه ای که اقتصادی تر است و مردم اقبال بیشتری به آن دارند، باید فعالیت کند البته نظر کشور مقابل را هم بایستی مد نظر قرار گیرند و اولویت کار بازارچه ها نیز بایستی بر اساس تولید و نیاز داخلی با رعایت کیفیت کار و استاندارد کالا باشد.

وی ادامه داد: برای بهبود معیشت مرزنشینان 4 گذر مرزی اجازه فعالیت گرفتند که سه گذرمرزی درمنطقه سیستان و یک گذر در میرجاوه به صورت آزمایشی برای مدت 3 ماه و در چارچوب قانون به منظور اشتغالزایی و تامین معیشت مرزنشینان ساکن در شعاع 20 کیلومتر مرز اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در این راستا برای حفظ سلامت کار باید نقش دادن به شرکت های تعاونی روستاها و بخشها را جدی گرفت و ورود کالاها در پوشش تعاونی ها انجام شود تا با فعالیت مردم مرزنشین در قالب تعاونی ها با نظارت گروه ارزیابی از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از باز کردن معابرمرزی تضییع حقوق مردم توسط تجار و بازرگانان بزرگ نیست بلکه هدف دولت از این مثبت نگری فراهم کردن زمینه ارتقا معیشت و انتفاع مردم مرزنشین است لذا از این رو باید بین پایانه ها و بازارچه های مرزی تفاوت قائل شد از طرفی هم باید دانست که بازارچه های مرزی استان می توانند باعث دلگرمی و معیشت مرزنشینان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: اجرای این مباحث در حالی است که با وجود پافشاری برحفظ حقوق مرزنشینان و تلاش در جهت بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه دامی نیز برای همه الزامی است و همگان باید ضامن سلامت عموم مردم باشند.


انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.