سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در ماه مبارک رمضان

در آستانه فرا رسیدن ماه مهمانی خدا، دبیر برنامه های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، به تشریح برنامه های این سازمان در ایام این ماه پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسین جمالزاده گفت: در ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان بیش از 13 برنامه شهری و کلان در قالب 5 بسته با محوریت های قرآنی، مساجد، بوستان ها، افطار و برنامه های هنری برگزار می شود.

وی گفت: جشنواره خدمات قرآنی بیان، یکی از این برنامه هاست. این جشنواره با هدف تقویت برگزاری محافل و مجالس قرآنی در سطح شهر مشهد، از 11 تا 20 خردادماه سال جاری انجام می شود.

جمالزاده، افزود: تشکل ها، مساجد و جلسات خانوادگی قرآنی می توانند از این ویژه برنامه ها بهره مند شوند. اعزام قاری، حافظ، مفسر، ترتیل خوان و بن هدیه قرآن کریم از جمله برنامه های اجرایی این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه نذر افطار در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: نذر افطار یک فراخوان مردمی، شامل نذر بسته های ساده افطاری است که در معابر عمومی و مناطق محروم شهری توزیع می شود. فرهنگسرای قرآن و عترت هدایت گری این برنامه را بر عهده دارد و پیش بینی شده است هر روز 3 هزار افطاری در ایام ماه رمضان، بین مردم روزه دار توزیع شود.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از برنامه ها و ظرفیت های اجتماعی برنامه ریزی شده در این ماه، انس با قرآن در محافل، مساجد و بوستان هاست که تلاش شده است از حضور قاریان بین المللی در این برنامه ها استفاده شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه ای با عنوان زیر سایه قرآن در این ماه خبر داد و افزود: این مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان بوده و در راستای حفظ قرآن برگزار می شود.

جمالزاده با اشاره به بحث حضور مردم در بوستان ها بعد از افطار، اضافه کرد: ما در نظر داریم تا اوقات خوشی را در فرصت های طلایی این ماه، برای خانواده ها رقم بزنیم، از این رو برنامه های جنگ و مسابقه همراه با ترتیل خوانی را در کمپ غدیر، پارک کوهسنگی و بوستان حجاب تدارک دیده ایم.

وی گفت: عطر معرفت نیز عنوان برنامه ای است که مخاطبان می توانند پاسخ سوالات خود را از زبان مشاوران دینی بشنوند. این برنامه در بوستان های کوهسنگی و حجاب و کمپ غدیر برگزار می شود و از برنامه های بوستانی به شمار می رود.

دبیر برنامه های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان، به همت فرهنگسرای زیارت به مدت 20 شب نمایش تئاتری با عنوان قیام گوهرشاد ویژه اصناف اجرا می شود.

وی اجرای پاتوق های سرود مردمی در پارک ها و معابر عمومی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این ایام برشمرد و گفت: در ایام ماه پر فضیلت رمضان، مسابقه هایی با موضوع فلسطین ویژه خانواده ها در بوستان های سطح شهر مشهد برگزار می شود.

جمالزاده، به برگزاری برنامه افطاری محله اشاره و اظهار کرد: این برنامه های افطاری که همراه با جشن، برگزاری مسابقات و اهداء جوایز است، ویژه خانواده ها بوده و در بوستان وحدت اجرا می شود.

وی، تولیدات فرهنگی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این ایام دانست و عنوان کرد: کتابچه ادعیه ماه رمضان و  آثاری با موضوع قدس و فلسطین در ایام ماه مهمانی خدا تولید و منتشر می شود.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت،گفت: یکی از برنامه های  مهم این ماه مسجد محوری است که با همین نگاه برنامه سلامت و طب را در مساجد خواهیم داشت.همچنین بهانه وصل عنوان برنامه ای است که به منظور حمایت از اعتکاف های دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود.

//انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.