سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

پزشک خانواده ویژه عشایر برای نخستین بار در کشور

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اقلید گفت: 15 هزار نفر جمعیت عشایر اقلید در کشور دارای پزشک خانواده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر اسماعیل اسکندری افزود: این برنامه برای نخستین بار در کشور، در شهرستان اقلید به اجرا در می آید.
او با بیان اینکه با توجه به اهمیت سلامت جامعه عشایری که حدود 6 ماه از سال در اقلید اسکان دارند؛ نشست های متعددی با مسئولان اداره های مرتبط  با عشایر برای خدمت رسانی به این جمعیت، تشکیل شده است، افزود: در نهایت با حضور مرادحاصل درویشی مسئول شبکه مجازی عشایری دانشگاه، زمینه حضور یک پزشک با عنوان پزشک خانواده عشایری  فراهم شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید و رئیس مرکز بهداشت هم از تامین پزشک برای خدمات دهی در قالب پزشک خانواده  به عشایر اقلید خبر داد.
دکتر افروز فربد افزود: همزمان با حضور عشایر در اقلید و تشکیل نشست هماهنگی با مسئولان ادارات امور عشایر نخستین پزشک خانواده عشایری برای جمعیت بالای 15 هزارنفر از عشایر تعیین و آغاز به کار کرد.
او ادامه داد: پزشک این برنامه در چهار منطقه عشایری که از سوی اداره امور عشایر تعیین شده است، استقرار می یابد که "دم دریا"، "سیربانو"، "گیلی شهرمیان" و "آسپاس"، از مناطق پیش بینی شده برای حضور پزشک خانواده عشایری است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: پزشک ، خانواده ، عشایر ، کشور ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.