سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

وجود بیش از ۲۰ واحد نانوایی فاقد مجوز در دزفول

رئیس صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: در این شهرستان حدود ۱۷۵ واحد نانوایی مجوزدار و بیش از ۲۰ واحد نانوایی فاقد مجوز وجود دارد که باید با آن ها برخورد قانونی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نصرالله جايمند با بیان اینکه ۱۷۵ واحد نانوایی مجوز دار در شهرستان دزفول وجود دارد، اظهار کرد: با این حال حدود ۲۲ نانوایی فاقد مجوز نیز در دزفول در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اتحادیه آرد و نان این شهرستان به این واحدهای نانوایی فاقد مجوز تذکرات لازم را داده که در صورت عدم اقدام آن ها برای اخذ مجوز و رعایت قوانین، قطعا طبق قانون پلمپ خواهند شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به اینکه برخی واحدهای نانوایی دزفول در شیفت صبح اقدام به پخت نان نمی کنند، بیان داشت: باید قانونی مصوب شود تا سهمیه این واحد ها به دلیل عدم پخت نان در شیفت صبح کاهش یابد.

جايمند خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که از این پس ضمن اینکه آرد یارانه ای در نانوایی پخت شود واحدهای صنفی آزاد پز نیز متناسب با نیاز منطقه و شرایط مالي، بر اساس ضوابط قانونی و بهداشتی و درراستای خدمات دهی کیفی و قیمتی تعدادشان در سطح شهرستان افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل کار گروه آرد و نان در شهرستان دزفول، اذعان داشت: در این کار گروه تمام موارد مربوط به آرد، نان و گندم از جمله جابه جایی واحد نانوايي، قطع سهمیه، تعیین میزان سهمیه آرد، تفکیک نانوایی ها، ایجاد نانوایی جدید و به طور کلي تمام موارد مربوط به واحدهای نانوایی در این کار گروه به ریاست فرماندار، دبیری صنعت، معدن و تجارت و با حضور اعضای اتحادیه آرد و نان، اداره جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، امورمالیاتی، اداره تعزیرات حکومتي و سایر نهادهای مرتبط با این موضوع مصوب شوند.

وی با بیان اینکه نظارت بر روند فعالیت واحدهای نانوایی دزفول به صورت مرتب و مستمر در حال انجام است، گفت: در بخش های روستایی شهرستان نیز مرتب بازرسی داریم هر چند در این زمینه نیاز داریم که بخشداران با ما همکاری های لازم را داشته باشند.

نصرالله جايمند به گشت های مشترک ماهانه با همکاری فرمانداری و شبکه بهداشت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شده تا از سوپرمارکت هایی که اقدام به فروش نان های بسته بندی شده به صورت بسته های غیر بهداشتی می کنند به طور جدی تری مورد بازرسی قرار بگیرند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.