سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۵ آخرین سال فعالیت طالبان در افغانستان است

فرمانده پلیس هرات می‌گوید با توجه به رویدادهای اخیر، ۹۵ آخرین سال فعالیت گروه طالبان در افغانستان خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ۹۵ آخرین سال فعالیت طالبان در افغانستان است  فرمانده پلیس هرات می‌گوید با توجه به رویدادهای اخیر، ۹۵ آخرین سال فعالیت گروه طالبان در افغانستان خواهد بود.

به گفته وی؛ كشته شدن اختر محمد منصور "اجیر" طالبان، ضربه محكمی بر پیكر این گروه زده و آنان بدترین سال را سپری خواهند كرد.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ ژنرال مجید روزی، فرمانده پلیس هرات در یك نشست خبری سال ۹۵ را سال پایان فعالیت گروه طالبان در افغانستان دانست.

ژنرال روزی با بیان این مطلب كه ملا منصور "اجیر" 20 ساله پاكستان بود گفت كه كشته شدن وی كه یكی از "مهره‌های" اصلی پاكستان بود، سبب تضعیف روحیه این گروه شده و آنان آخرین نفس‌های شان را در افغانستان می‌كشند.

فرمانده پلیس هرات می‌گوید كه اكنون طالبان در فراه، بادغیس، هلمند، قندهار، زابل و دیگر بخش‌های افغانستان متحمل شكست هستند.

ژنرال روزی افزود طالبان دیگر در میدان‌های نبرد توان مقابله با نیروهای امنیتی را نداشته و دچار درگیری‌های میان‌خودی، چون ولسوالی شیندند هرات شدند.

در همین حال محمد رفیق شهیر آگاه مسائل سیاسی در هرات گفت: "آنچه دیده می‌شود، طالبان به شدت زیر فشار قرار گرفته‌اند؛ هم از نگاه سیاسی و هم از دید نظامی تضعیف شدند و پاكستان به عنوان رهبری كننده طالبان از طرف آمریكا زیر فشار جدی قرار دارد."

آقای شهیر می‌گوید، احتمال آنكه آخرین سال فعالیت طالبان ۹۵ باشد وجود داشته و آنان دیگر در تصاحب ولایت‌ها و ولسوالی‌های كشور ناتوان اند.

به گفته این آگاه مسائل سیاسی در هرات، كشته شدن یكی پی دیگری از رهبران طالبان، انگیزه افراد این گروه را كاهش داده‌است.

گفتنی است كه پیش از این هم آگاهان مسائل سیاسی در بخش‌های مختلف كشور، كشته شدن رهبری طالبان (اختر محمد منصور) را ضربه بزرگی بر ریشه و پیكر گروه طالبان دانسته بودند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.