سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ثبت نام معافیت جریمه مشمولین غایب و فراری بالاتر از 8 سال

ثبت نام معافیت جریمه مشمولین غایب و فراری بالاتر از 8 سال به صورت اقساطی شروع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون وظیفه عمومی استان فارس گفت: با توجه به ایلاغ لایحه بودجه سال 1395به دولت، ثبت نام معافیت جریمه مشمولان غایب و فراری بیش از 8 سال از اول خرداد ماه آغاز و تا 45 روز ادامه دارد.
سرهنگ محمدباقر دهقان ادامه داد: در این مرحله مشمولانی كه توان پرداخت جریمه به صورت نقدی را ندارند، می توانند با پرداخت یك سوم به صورت نقد و دو سوم به صورت اقساطی تا پایان سال 1395 كارت معافیت دریافت كنند.
وی ادامه داد: این افراد بعد از پایان ثبت نام و بررسی پرونده و تعیین میزان جریمه به بانك عامل معرفی می شوند و با توافق با بانك عامل و دادن ضمانت، وام مربوطه به حساب ویژه داده شده، پرداخت می شود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان كرد: شرایط و مبلغ جریمه 8 سال غیبت و فراری همان شرایط و مدارك سال قبل است ولی چون یك سال به مدت غیبت با توجه به گذر زمان در سال 95 نسبت به سال 94 ده درصد اضافه می شود و سازمان وظیفه عمومی در خصوص سود وام دریافتی دخالتی ندارد و میزان سود تسهیلات توافق بانك عامل و وام گیرنده است.
سرهنگ دهقان در رابطه با شایعات مربوط به معافیت ایثارگری گفت: در حال حاضر كسانی كه حداقل 30 ماه سابقه حضور در جبهه یا 25درصد جانبازی یا 24 ماه اسارت داشته باشند و یا اینكه تلفیق آنها كه به عدد 30برسد می توانند یك فرزند خود را معاف كنند.
وی افزود: با توجه به اینكه هر گونه تصمیم در رابطه با مشمولان وظیفه عمومی و نیازمندی نیروهای مسلح به سرباز باید با هماهنگی ستاد كل نیروهای مسلح صورت بگیرد، در صورت موافقت ستاد كل و ابلاغ از آن طریق می توان نسبت به كاهش مدت ایثارگری برای معافیت فرزندان اقدام كرد، اما در حال حاضر هیچگونه تغییری در این خصوص صورت نگرفته است و چنانچه در آینده تغییری حاصل شد اطلاع رسانی می شود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس در رابطه با تسهیلات جدید سربازان متاهل اظهار کرد: مدت مرخصی سربازان متاهل در سال، از 22 روز به30 روز افزایش یافته و همچنین انتقال سربازان متاهل به محل سكونت همسرشان و در صورتی كه دارای فرزند باشند به ازای هر فرزند سه ماه كسر خدمت شامل آنها می شود.
سرهنگ دهقان بیان کرد: مشمولان می توانند برای اطلاع از آئین نامه ها و دستورالعمل های وظیفه عمومی و كسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای 096480و یا سایت سرباز و سایت   
vazifeh.police.irمراجعه كنند.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.