سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

ساماندهی بناهای تاریخی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از آثار تاریخی از جمله آرامگاه خواجه و آرامگاه غلام رسول به صورت مشارکتی با اداره‎کل اوقاف و امور خیریه ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان،؛کامبیز مشتاق گوهری در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: تعامل نزدیک بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه می‌تواند باعث حفاظت بهتر از بقاع متبرکه استان که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده شود.

وی با اشاره به اهمیت معماری سنتی افزود: معماری سنتی در بقاع متبرکه می‌تواند باعث افزایش آرامش در نزد گردشگران مذهبی شود.

وی از برگزاری جشنواره‌هایی با مرکزیت بناهای آرامگاهی به صورت مشارکتی خبر داد و گفت: برخی از آثار تاریخی از جمله آرامگاه خواجه و آرامگاه غلام رسول به صورت مشارکتی ساماندهی می‌شود.

مشتاق گوهری تاکید کرد: ملاحظات میراث فرهنگی باید در زمینه بناهای مذهبی در نظر گرفته شده و هرگونه دخل و تصرف باید مطابق با ضوابط میراث فرهنگی باشد.

وی گفت: برگزاری این دیدار در راستای افزایش تعاملات فی‌مابین بین دو سازمان پس از تدوین تفاهم‌نامه بین رؤسای سازمان است و می‌کوشیم تا در این زمینه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این نشست خواستار برگزاری نشست‌های متعدد و منظم در این زمینه شد و گفت: این نشست‌ها می‌تواند تا حد زیادی مشکلات موجود را کاهش دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.