سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

برگزاری نشست هم اندیشی آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در آذربایجان غربی

نشست هم اندیشی آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه نشست هم اندیشی آذربایجانی های (آذربایجان غربی ) مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی با حضور معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار آذربایجان غربی، مدیران استانی و جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در محل هتل آنای ارومیه برگزار شد.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور مسائل، مشکلات و سوالات خود را در زمینه های مختلف فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری مطرح کردند و مسئولان کشوری و استانی حاضر در نشست به موضوعات و سوالات مطروحه پاسخ دادند.

دولت موانع پیش روی سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج را از میان برمی‌دارد/در سیستم بانکی بعد از برجام هنوز مشکلاتی وجود دارد

معاون اجرایی رئیس جمهور در این جلسه گفت: امسال دولت یازدهم مصمم است با اجرای قوانین مشوق سرمایه گذاری موانع پیش روی سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور را از میان بر دارد.

محمد شریعتمداری اظهار داشت: جذب سرمایه نیازمند مقدمات مختلفی است بنابراین وزارتخانه‌های مختلف در دولت یازدهم تلاش می‌کنند بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم آورند.

وی گفت: دولت اصل و فرع سرمایه‌گذاری‌های خارجی را با اجرای قوانین تشویقی مصوب مجلس گارانتی و تضمین می‌کند.

شریعتمداری افزود: لایحه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری به مجلس ارائه شده و با تصویب آن باقیمانده مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در کشور از این طریق حل می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: هم‌اینک امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در جمهوری اسلامی ایران فراهم آمده و دولت تلاش می‌کند با ابلاغ بخش نامه‌های تسهیل‌کننده در این مسیر شرایط ساده‌تری را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند.

وی تصریح کرد: هم اینک و پس از اجرای برجام روز بروز شرایط سرمایه گذاری بهتری در ایران مهیا می‌شود.

شریعتمداری افزود: ضعف‌های مختلفی که در سیستم جذب سرمایه‌گذاری کشور وجود دارد مورد مطالعه و بازبینی قرار گرفته و با اصلاح و روزآمدسازی قوانین به سرعت این ضعف‌ها از میان برداشته خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی در صدر توجه دولت یازدهم در بخش‌های مختلف قرار دارد و هم اینک دیوار بلندی که سابق بر این پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی قرار داشت فرو ریخته است.

وی تصریح کرد: لغو قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل و شورای امنیت ‌علیه ایران که به واسطه توافقات هسته‌ای و اجرای برجام حاصل شده ورود و خروج سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج را تسهیل کرده است.

شریعتمداری گفت: اگر چه در سیستم بانکی بعد از برجام هنوز مشکلاتی وجود دارد اما موضوع نقل و انقال پول در عرصه بین الملل به مرور در حال حل شدن است و با همدلی و همت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج کشور این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست به تشریح و تبیین ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان پرداخت و گفت: در آذربایجان غربی پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری، معدنی و ... وجود دارد و ما از حضور و فعالیت فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در این استان حمایت می کنیم.

سعادت منطقه آزاد ماکو و مناطق ویژه اقتصادی استان را از دیگر فرصت های مناسب سرمایه گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: در این مناطق، علاوه بر تامین انرژی های مورد نیاز برق، آب و گاز و وجود نیروی کار ارزان، دولت مشوق های خوبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، موسی زاده مشاور استاندار و دبیر شورای استانی ایرانیان خارج از کشور و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این جلسه به بخشی از سوالات سرمایه گذاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.