سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

1450 بیمار مبتلا به "ام‌اس" در کرمانشاه

رییس انجمن بیماران ام‌اس استان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه 1450 بیمار مبتلا به "ام‌اس" دارد که عمده آنها را جوانان 20 تا 40 ساله تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از کرمانشاه؛ مهرداد کرمی سیاسیاهی با اشاره به وجود 1450 بیمار مبتلا به ام‌اس در استان، گفت: خوشبختانه همه این بیماران تحت پوشش انجمن ام اس استان هستند. 

وی تصریح کرد: بیماری ام اس بیماری خودایمنی است که در آن دستگاه ایمنی بدن به ماده سفید مغز حمله می‌کند و این امر موجب می‌شود تا این افراد دچار برخی عوارض از جمله فلجی موقت، تاری دید، گزگز شدن و برخی مشکلات عصبی شوند و برای همین پیدا کردن کار برای آنها دشوار است.
 
رییس انجمن بیماران ام‌اس کرمانشاه با بیان اینکه تنها هزینه داروهای داخلی این بیماران تا حدی رایگان است، گفت: در برخی مراحل بیماری بنا به تشخیص پزشک داروی خارجی تجویز می‌شود که هزینه این داروها با خود بیمار است.
 
وی افزود: علاوه براین هزینه "ام آر آی" و نیز آزمایشات جانبی نیز با خود بیماران است که درصورت انجام این اقدامات درمانی هزینه یک بیمار ام اس در ماه حدود 600 هزار تا یک میلیون تومان است.
 
کرمی در پایان گفت: مشکلات روحی نیز برای این بیماران بعد از بیماری پیش می‌آید، بویژه که 70 درصد بیماران ام اس استان زن هستند.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.