سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

لباس یک محصول فرهنگی

عدم توجه به مفهوم، خلا جدی در حوزه طراحی و تولید لباس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با بیان اینکه توجه به مفهوم سبب ساماندهی خلاقیت‌ها در طراحی لباس می‌شود گفت: توجه به لباس به عنوان یک محصول فرهنگی پس از مدتها در ایران مورد توجه قرار گرفته است و پیش از تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس نگاه فرهنگی به لباس وجود نداشت، در صورتی که لباس کارکردهای گوناگونی دارد که پوشش یکی از آن کارکردها است.

حمید قبادی گفت: پس از مشخص شدن مفهوم می‌توان طراحی را انجام داد و در نهایت به تولید و مصرف رساند، در واقع سامان یافتن خلاقیت‌ها، یگانگی و اشتراک در تولید در مفهوم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه الگوپذیری از فرهنگ ایرانی در طراحی مد و لباس باعث سرعت کار می شود گفت: در دو سال اخیر تلاش شده در حین کارهای اجرایی نگرش مردم و مسئولان را تغییر داده و نگاه‌ها به داشته‌های داخلی معطوف شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.