سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

جمع آوری ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در شادگان

در سال ۹۴ تعداد ۴۵۱ پرونده انشعاب آب غیرمجاز روستایی به مراجع قضایی منعکس شد که ۲۹۰ پرونده رسیدگی و مابقی درحال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فرماندار شادگان گفت:  ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب روستایی در سال گذشته شناسایی و جمع آوری گردید.

نعمت اله آلبوغبیش اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب، مشکلات افت فشار و کمبود آب در بعضی از روستاهای تابعه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۹۲ هزار مترمکعب آب ازتأسیسات آبرسانی دارخوین و خط لوله ۴۰ اینچ تأمین می شود و علاوه بر آن تعداد ۲۱ روستا از دهستان های حسینی و بوزی آب آنها از کانال کوت امیر گرگر (اهواز ـ ماهشهر) و در بخش دارخوین تعداد سه روستا آب آنها از خط آب حیات اهواز ـ  آبادان و تأسیسات آبرسانی چهار روستا مستقیماً از رودخانه کارون تأمین می شود.

معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: در صورتی که فقط آب خط ۴۰ اینچ جهت کل جمعیت ۱۶۰ هزار نفری شهرستان محاسبه شود، سرانه مصرفی هر نفر روزانه ۵۷۵ لیتر خواهد بود و چنانچه جمعیت روستاهایی که آب آنها از سایر منابع ذکر شده تأمین می شود، کسر خواهد شد که قطعاً رقم سرانه آب مصرفی بیشتر خواهد شد.

آلبوغبیش یادآورشد: تأمین آب مصرفی روستائیان تا زمان تکمیل خط آبرسانی ۵۳ اینچ طرح الغدیر، مستلزم مدیریت بهینه مسئولان آبفای شهری و روستایی و تلاش درجهت بازسازی و نگهداری تأسیسات موجود و به ویژه همکاری هر چه بیشتر همشهریان به منظور پیشگیری از مصرف غیرمجاز آب است.

وی در پایان گفت: در سال ۹۴ تعداد ۴۵۱ پرونده انشعاب آب غیرمجاز روستایی به مراجع قضایی منعکس شد که ۲۹۰ پرونده رسیدگی و مابقی درحال رسیدگی است. بدیهی است مصرف غیرمجاز آب علاوه بر داشتن اشکال شرعی و به دنبال آن برخورد قانونی باعث عدم رسیدن آب به روستاهای پایین دست و ایجاد نارضایتی شدید جهت اهالی این روستاها خواهد شد که بسیار نگران کننده است و جای تأمل دارد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.