سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عکاظ: دعای کمیل مانع برگزاری حج است!

با بالا گرفتن تنش در روابط ریاض-تهران، یک روزنامه سعودی در مطلبی مضحک مدعی شد خواندن دعای کمیل و اجرای مراسم برائت از مشرکین از سوی حجاج ایرانی، برگزاری مراسم حج را مختل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "عکاظ" مدعی شد، یکی از مهمترین دلایل خودداری سازمان حج و زیارت ایران از امضای توافقنامه حج امسال، دعای کمیل است!

روزنامه سعودی عکاظ مدعی شد، سازمان حج و زیارت ایران بر اجرای "مراسم خاص ایرانی" در حج اصرار دارد و این امر از مهمترین دلیل خودداری هیئت ایرانی از امضای توافقنامه مراسم حج امسال می باشد.

این روزنامه سعودی ادعا کرد: "این مراسم از چارچوب مذهبی و عبادت خارج شده و به یک برنامه سیاسی تبدیل شده که هدف از آن بسیج کردن مردم و تحریک آنان و ضربه زدن به سلامتی حجاج تبدیل شده است."

عکاظ در ادامه ادعاهایش نوشت اینگونه مراسم‌ها (برائت از مشرکین و دعای کمیل) مراسم حج را "از چارچوب عبادت خارج می‌کند و به دلیل تجمع و ایجاد مانع در مسیر حرکت حجاج، باعث اخلال در امنیت می شود."

ادعای این روزنامه سعودی درحالی مطرح می شود که "سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت دیروز اعلام کرد که روز یکشنبه آخرین فرصت برای عربستان است تا موافقت کامل خود را با خواسته ها ومطالبات منطقی جمهوری اسلامی اعلام و تفاهم نامه را ارسال کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.