سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت 89تن گل محمدی از کشتزارهای تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت:89 تن گل محمدی از کشتزارهای این شهرستان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کریمی افزود: امسال 49 هکتار از اراضی منطقه "رخ " تربت حیدریه برای چهارمین سال پیاپی به کشت گل محمدی اختصاص یافته که پارسال از این سطح 89 تن محصول گل محمدی برداشت شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برداشت گل محمدی از اردیبهشت ماه آغاز شده، پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت، پایان خرداد، 100 تن محصول برداشت شود.
کریمی عمر مفید و اقتصادی گل محمدی برای برداشت محصول و تولید افشره گلاب را 14 سال دانست و گفت: از هر تن گل محمدی این منطقه 250 کیلوگرم افشره گل (گلاب خالص) حاصل می شود.
وی همچنین از اختصاص 250 هکتاراز کشتزارهای تربت حیدریه به گیاهان دارویی گفت: 250 هکتار از کشتزارهای این شهرستان توسط 150 خانوار کشاورز به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

کریمی افزود: عمده ترین این گونه ها گل محمدی، خاکشیر، زیره سیاه و تخم شربتی است که 80 خانوار در خصوص کشت و فرآوری گل محمدی و 70 خانوار در زمینه کاشت دیگر گونه های گیاهان دارویی اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهار داشت: در منطقه تربت حیدریه کارگاه فراوری گیاهان دارویی وجود ندارد و غالبا این کار به صورت سنتی و خانگی صورت می گیرد.
یکی از شاخص ترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است که کشت آن در سطح هشت هزار هکتار با تولید سالانه 34 تن صورت می گیرد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.