سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پايگاه صهيونيستي تحليل كرد:

رد پاي موساد در ترور شهيد "احمدي روشن"

بدنبال ترور شهيد "مصطفي احمدي روشن" معاون بازرگاني سايت هسته اي نطنز، يك پايگاه اينترنتي صهيونيستي به تفسير اين خبر و احتمال دست داشتن موساد در اين اقدام پرداختند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه "اسرائيل ماتساو" گزارش داد: دانشمند هسته اي ايران صبح روز چهارشنبه در شمال تهران به شهادت رسيد و دو همراه وي مجروح شدند.

در اين اقدام، يك بمب مغناطيسي توسط موتورسوار ناشناس به بدنه خودروي وي چسبانده شد.

اين پايگاه ادامه داد: اين اقدام درست در سالروز شهادت علي محمدي و به همان شيوه رخ داد و همين امر احتمال دست داشتن موساد در اين ترور را پررنگتر مي كند.

جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در واکنش به شهادت این استاد دانشگاه گفت: اگر بمب را به بدنه ماشین چسبانده باشند -همانطور که در روش های قبلی نیز از این روش استفاده کردند -معمولا صهیونیست این کار را انجام می دهند و این رفتار به سرویس موساد بر می گردد .چرا که آنها از روش هایی که هم نتیجه قطعی داشته باشد و هم رعب و وحشت ایجاد کنداستفاده می کنند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که دشمن به شدت از موضوع هسته ای شدن جمهوری اسلامی ایران بیمناک است. در عین حال باید توضیح داده شود که چرا در سالگرد شهادت شهید علی محمدی چنین اتفاقی افتاده است لذا باید صبوری کرد تا بررسی ها نتیجه بدهد.

صفرعلی براتلو دبیر شورای تأمین استان تهران هم اظهار داشت: این بمب از نوع مغناطیسی و همان هایی است که قبلا نیز برای ترور دانشمندان از آنها استفاده می شده و در واقع کار صهیونیست هاست.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد در آستانه انتخابات تلاش صهیونیست ها این است که فضا را امنیتی کنند تا کاهش مشارکت صورت گیرد.

دبیر شورای تأمین استان تهران با بیان اینکه دشمنان احساس کرده اند که تحریم ها و فشارهای تحریم به تنهایی پاسخ نمی دهد، گفت: از این رو آنها تلاش می کنند با این ترورها فضا را امنیتی کرده و کاهش مشارکت را در انتخابات رقم بزنند.

صبح امروز چهارشنبه ساعت 8:20 انفجار یک خودروی پژو 405 توسط یک تیم تروریستی باعث به شهادت رسیدن شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته ای نطنز شد.

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که مهندس احمدی روشن فارغ التحصیل 1381 رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و معاون بازرگانی سایت نطنز بوده است.

وی در سال 80 و در دوران تحصیل خود در این دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جدا سازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام می ­شد، همکاری داشته است.

از وی چندین مقاله­ ISI به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شده است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.