سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد محصور و در بند نیست

فرماندار آبدانان در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال، گفت: محقق کردن اقتثاد مقاومتی کار یک قوه به تنهایی نیست، اقتصاد مقاومتی که قرار است درون زا باشد به سه قوه نظام و ملت نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مجید عسگری در ادامه افزود: امسال باید حاصل فعالیت های چند دهه گذشته عملی شود و به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نباید در انزوا باشد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد محصور و در بند نیست که در انزوا باشد بلکه اقتصادی درون زا بر پایه مشارکت عموم مردم و قوای سه گانه نظام می باشد تا در تعامل با دنیا از تمام ظرفیت های داخلی کشور استفاده شود.
فرماندار آبدانان گریزی به بحث هسته ای زد و گفت: با حل و فصل بحث هسته ای، فرصت مناسبی برای ارائه کالاهای اصیل ایرانی همچون فرشبافی و صادرات گوشت سفید و قرمز فراهم شده است که با یک برنامه مدون از سوی مسوولان هر حوزه، می توان افقی روشن فراروی پسا برجام ترسیم کرد.
عسگری به نیمه فعال ماندن برخی مرغداری ها در این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: در قالب جلسات شورای فرهنگ عمومی درصدد بررسی چالش های دستگاه های اداری و مراکز تولیدی شهرستان در قالب کارگروه های مختلف هستیم.
وی بیان خدمات دولت برای اذهان عمومی را عامل تزریق امید به مردم دانست و گفت: برجام به عنوان یک سند ملی با منویات رهبری و تدبیر دولت تدبیر و امید به فرجام رسیده و نباید توسط افراد سودجو اذهان عمومی تشویش شود.
نماینده عالی دولت در آبدانان تصریح کرد: برجام بر اساس راستی آزمایی دو طرف است و تا زمانی که آمریکا در این قضیه سنگ اندازی کند و دنبال فریب کاری باشد، از نظر ملت ایران برجام اجرایی نیست و باید اعتماد متقابل فراهم شود.
وی گفت: با شروع فصل برداشت محصولات زراعی و خشک شدن مراتع شهرستان، جهت جلوگیری از هرگونه آتش سوزی باید از سوی دستگاه های متولی کار فرهنگی انجام شود و ما دنبال جدب تجهیزات انفرادی هستیم تا در مواقع نیاز مورد استفاده سازمان های مردم نهاد قرار گیرد.
فرماندار آبدانان به پایین آمدن سن مبتلایان به مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از چالش هایی که با آن مواجه هستیم و مادر تمام ناهنجاری های اجتماعی است ابتلا به مواد مخدر و کاهش سن مصرف به زیر 14 سال، رشد چند برابری مصرف مواد مخدر توسط برخی بانوان و مادران خانوارها می باشد که زنگ خطر جدی است که جنگ آرام و خاموش به راه انداخته تا نیروی جوان کارآمد ما تحت تأثیر این بلای خانمان سوز قرار گیرد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.