سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش وقیحانه نشریه صهیونیستی برای تجزیه ایران: ایران یک کشور ساختگی است!

وبسایت "اسرائیل نشنال نیوز" در گزارشی مضحک مدعی شد ایران نسبت به گروه های اقلیت خود بی تفاوت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "اسرائیل نشنال نیوز" در گزارشی مضحک ادعا کرد ایران یک کشور ساختگی با تعداد زیادی از گروه های قومی است. بزرگترین این گروه ها ایرانیان هستند و حدود 60 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند. منطقه خوزستان در جنوب غربی ایران قرار دارد و خانه اقلیت عربهاست. بسیاری از منابع نفتی و گازی ایران در این مناطق یافت می شود. این عربها همانند اکثریت ایرانیان شیعه هستند. اما به ادعای این نشریه صهیونیستی، دولت ایران آنها را تحقیر می کند. 

مساحت این منطقه بیش از 60 هزار کیلومتر مربع -- یعنی حدود سه برابر اراضی اشغالی فلسطین – است؛ اما جمعیت آن 4.5 میلیون نفر و نصف جمعیت اسرائیل است. 

به ادعای این نشریه صهیونیستی، با وجود اینکه بیشتر ذخایر نفت و گاز ایران در این منطقه قرار دارد، عربها از آن سهمی نمی برند. حتی استفاده از زبان رسمی عرب ها ممنوع است. این افراد اجازه حضور در فعالیت های سیاسی و فرهنگی را نیز ندارند. 

نگارنده این مطلب در ادامه مدعی شد: ایران دو سد بر دو رودخانه اصلی این منطقه احداث کرده است تا آب را به بخشهای دیگر این کشور نیز برساند. در نتیجه، زمینهای کشاورزی نزدیک رودخانه ها با کمبود آب مواجه هستند و بسیاری از روستاییان عرب راهِ درآمدی ندارند.

این نشریه در ادامه مدعی شد: دولت ایران با وجود سرکوب گروه های اقلیت -- از جمله عرب، کرد و بلوچ -- به سوگلی غرب تبدیل شده است و کشورهای غربی برای تجارت با ایران در صف انتظار ایستاده اند. غرب، به جای تشدید تحریم ها علیه ایران و حمایت از گروه های اقلیت، کاری کرده است که مقامات ایران باور کنند می توانند هر کاری با گروه های اقلیت انجام دهند. تنها تاریخ می تواند به سکوت مقامات غربی در قبال اقدامات ایران پاسخ دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
کرد و فارس و لر و گیلک و عرب و بلوچ و ترکمن و ترکو.... همه و همه و همه برادر و هم وطنیم و جونمومو واسه خاک مقدس ایران حاضریم نثار کنیم به شما صهیونیستای رذل کودک کش نژادپرست ارتباطی نداره اسم کشور مارو رو زبون نیارین شما کوچسیکتر از اونین که در مورد ایران بخواین اظهار نظر کنین
افتخار میکنیم که ایرانی هستیم و زاده ی کورش و مسلمان محمد و شیعه علی
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
I HAVE LOOKED AT THE MAP A MILLION TIMES BUT NEVER SAW A COUNTRY CALLED ISRAHELL. IS THERE ANYONE OUT THERE WHO COULD SHOW IT ME?
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
شهرها و روستاهای اذری کرد عرب بلوچ و دیگر اقوام نشین را ببینی چه آبادانی وکار عظیمی شده. کور بشی
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
این نشریه نمی داند در طی تاریخ زمانی که اروپایان و غربی ها و عثمانی ها و اعراب مهاجم به کشورهای دیگر که مشغول قتل و غارت بودند ایران میزبان و پناهنده میلیون ها یهودی و ارمنی و ..بوده زمان بسیاری از نیروی های کادر و اطلاعات سپاه و بسیج و ارتش از میان همین هموطنان عرب و کرد و بلوچ و آذری و.. می باشند و خاک پاک ایران کهن مدفن پیکر پاک شهدا و مدافعان اقوام و مذاهب مختلف ایرانی می باشد .ما اول ایرانی و بعد به مذهب و قوم و آئین تقسیم می شویم.این حقیقت برای بسیاری در ایران و خارج از کشور تلخ می باشد ولی واقیعت ایرانی کهن با اقوامی متحد می باشیم
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
بهتره بگید که اسرائیل یکی از استانهای امپراتوری ایران بوده که از سرزمین مادر جدا شده و انشاا.. زمانی به خاک وطن برمی گردد.
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
زمانی که ایران عزیز امپراتوری داشت اسمی از آمریکا و اسرائیل و عربستا در تاریخ نبود