سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

درخواست مساعدت استاندار برای جلوگيری از بيابان زدايی

استاندار قزوین برای بیابان زایی از وزیر کشور درخواست اعتبار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛ استاندار قزوین در مکاتبه با دکتررحمانی فضلی وزیر کشور خواستار تخصیص 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح و عملیات بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها در اراضی جنوب آبیک شد.

فريدون همتی در بخشی از اين  نامه به خشکسالی های اخیر اشاره كرد و گفت : بخش وسیعی از اراضی دشت حاصلخیز قزوین و بوئین زهرا و جنوب آبیک با شتاب روزافزون در حال بیابانی شدن و تبدیل به کانون ایجاد ریزگردها است.

فريدون همتی در اين نامه اورده است : هرگونه تاخیر و تعلل در شروع عملیات علمی و عملی مقابله با پدیده مذکورمنتج به تعمیق مشکلات حاد در مناطق جمعیتی و زیرساختهای استانهای قزوین ، البرز و تهران می شود.

استانداردر اين نامه با اشاره به  شرایط حادمنطقه و ضرورت نیاز به عزم ملی برای جلوگیری از گسترش پدیده بیابان زایی در اراضی مذکور كه تهدیدی جدّی برای سلامت و اقتصاد استان های درگیر موضوع است ، درخواست كرد تا قبل از سپری شدن فصل اقدامات بیولوژیک مربوطه برای تخصیص اعتبارات از محل منابع مالی مدیریت بحران کشور برای اجرای عملیات در حداقل 50 هزار هکتار از اراضی منطقه مساعدت شود.

همتی در پایان این مکاتبه  هزینه اجرای  این پروژه در هر هکتار را  ده میلیون ریال که جمعاً پانصد میلیارد ریال است ،اعلام کرد.
انتهای پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.