سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه 187 تولید علم در دنیا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: این دانشگاه رتبه 187 تولید علم دنیا را در بین 200 دانشگاه برتر جهانی داراست.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، دکتر میرزاده که برای افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به اراک سفر کرده بود در حاشیه مراسم افتتاح این طرح ها گفت : این رتبه بندی از طریق پایگاه ESI صورت گرفته که از طریق آن تمام دانشگاه های دنیا از نظر تولید مقاله رتبه بندی می شوند.
وی افزود: البته این ارزیابی صورت گرفته مربوط به 10 درصد واحدهای دانشگاه آزاد است و برخی افراد تصور بر ارزیابی از 400 مرکز دانشگاهی را دارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: در مقاطع کاردانی و کارشناسی تولید مقاله در این دانشگاه وجود ندارد و 45 واحد دانشگاه آزاد کشور بیشترین تولید مقاله را دارند که اراک نیز جزو این واحدها است.
میرزاده، هدف از سفر به استان مرکزی را افتتاح طرح های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی شهرک فناوری آزاد (طرح شفا) عنوان کرد و گفت: تجهیزات خوبی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و پذیرش دانشجو در این واحد دانشگاهی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی شهرک فناوری آزاد به عنوان پانزدهمین طرح در واحد اراک آغاز شد و پیش بینی شده این طرح تا پایان سال جاری در 31 استان کشور کلید خورد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قصد توسعه کمی ندارد و در جهت کیفیت بخشی به وضع موجود گام برمی دارد.
میرزاده عنوان کرد: هم اکنون یک میلیون و 620 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد کشور مشغول به تحصیلند که این میزان 37 درصد کل دانشجویان ایران را تشکیل می دهد و 30 و چهار دهم درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در مقاطع ارشد و دکترا تحصیل دارند.
وی ادامه داد : اقتصاد مقاومتی زیربنای اقتصاد دانش بنیان است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زای برون نگر است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: درون زایی اقتصاد مقاومتی یعنی دانش بنیانی و در همین رابطه از حدود 33 ماه گذشته تاکنون این مسیر با جدیت دنیال شده و مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان به شدت در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و هم اکنون 85 مرکز رشد و 712 شرکت دانش بنیان فعال است.
میرزاده در بدو سفر به اراک به زیارت قبور شهدای گمنام مدفون در دانشگاه اراک رفت و پس از آن17 هزار متر مربع طرح عمرانی و 30 هزار متر مربع محوطه سازی این دانشگاه شامل ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی، دانشکده داروسازی و ساختمان آزمایشگاه ها را افتتاح کرد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، میرزاده ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.