سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز هشدار داد؛

مصرف قلیان در اهواز رو به گسترش است

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز نسبت به گسترش روز افزون قليان در کلانشهر اهواز به خصوص در بين جوانان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شکرالله سلمان زاده در آئين هفته مبارزه با دخانيات اظهار کرد: هرچند در سال هاي اخير اعتياد به قليان در مکان هاي عمومي بيش تر شهرهاي کشور گسترش يافته است، ولي اين معضل در اهواز به مراتب شکل نگران کننده تري به خود گرفته است.

وي افزود: براي ريشه کني معضل اعتياد به قليان و کاهش مصرف آن در بين خانواده ها و در سطح پارک ها بايد همکاري بين بخشي وجود داشته باشد و هرکس به سهم خود وظيفه اش را انجام دهد.

سلمان زاده بیان داشت: قليان تنها با همکاري فرابخشي و همت عمومي ميسر است چرا که مردم باورهاي اشتباهي دارند که مضرات قليان کمتر از سيگار است و متاسفانه اين باور در خانواده ها رواج پيدا کرده است.

رئيس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اينکه براي کم کردن عرضه و تقاضا، نخستين افراد تاثيرگذار خود مردم هستند تصریح کرد: با اينکه ضرر قليان 400 برابر سيگار است بسيار جاي تاسف دارد که دختر و مادر خانواده نيز قليان مي کشند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز اذعان داشت: دود استنشاق، دود ثانويه و دودي که از قليان ها روي اشيا مي نشيند هر سه ضرر دارد اما بين آنچه مردم مي دانند و آنچه عمل مي کنند فاصله بسيار است.

وي با بيان اينکه براي رساندن دانش به بينش و در نهايت ترک دخانيات بايد بسيار تلاش کرد گفت: برخي پزشکان که خود از مضرات سيگار آگاه هستند و سيگار مي کشند که اين بسيار تاسف آور است.

در اين آئين 4 هزار قليان که در 2 ماه نخست سال جاري در بوستان هاي سطح شهر اهواز ضبط شده است معدوم سازي شد.

چهارم تا دهم خرداد هفته مبارزه با دخانيات است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.