سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

احداث موزه در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسليمان

مديرعامل شركت ملی مناطق نفت خيز جنوب از احداث موزه نفت مسجدسليمان به عنوان بخشی از تاريخ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وزارت نفت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بيژن عالي پور با اشاره به برنامه وزارت نفت براي حفظ و احياي آثار و اسناد تاريخ صنعت نفت گفت: در اين راستا احداث موزه نفت مسجدسليمان به عنوان بخشي از تاريخ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي وزارت نفت و كشور در دست اقدام است .

وي افزود: مطالعات مهندسي اجراي اين طرح انجام شده است و اعتبار آن نيز تخصيص يافت و کار اجرايي آن آغاز گردید.

عالی پور تصریح کرد: در اين طرح  5 نقطه قديمي مسجدسليمان شامل چاه نفت شماره يک، پالايشگاه تقطير نفت، کارخانه گوگرد سازي، کارخانه برق تمبي و چشمه هاي نفتي به عنوان موزه در نظر گرفته شده است .

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اظهار داشت: با اجرا و تكميل طرح هاي توسعه اي، افزايش توليد و عمراني صنعت نفت در مسجدسليمان آينده ي  بهتري در انتظار زادگاه صنعت نفت ايران است .

وي به نوسازي تأسيسات نفتي مسجدسليمان اشاره كرد و افزود: با هدف افزايش ايمني و ظرفيت توليد، تمام کارخانه هاي بهره برداري، نمک زدايي و تزريق گاز شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان نوسازي و تاسيسات فرسوده از رده خارج شده و هر آنچه امروز در اين منطقه در چرخه استخراج، توليد و فرآورش وجود دارد ماحصل تلاش خدمتگذاران نظام مقدس جمهوري اسلامي در مناطق نفت خيز جنوب است .

بيژن عالي پور با بيان اينکه استمرار  و پايداري توليد نفت و گاز در مسجد سليمان متكي به اقدامات و دستاوردهاي پس از انقلاب اسلامي است گفت نخستين چاه نفت در ايران و خاورميانه در پنجم خرداد 1287 خورشيدي مصادف با 26 مي 1901 ميلادي در مسجدسليمان فوران كرد .

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.