سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمیرتاش: به نظر می‌رسد اردوغان تحت تاثیر کتاب «نبرد من» قرار گرفته است

رئیس حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه با اشاره به اقدامات رهبر نازی‌های آلمان در زمینه لغو مصونیت نمایندگان پارلمان، رئیس جمهور ترکیه را به هیتلر تشبیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت، رئیس حزب کردی دموکراتیک خلق های ترکیه (اچ دی پی) دیروز درباره عواقب لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان این حزب هشدار داد.

صلاح الدین دمیرتاش در سخنانی در نشست اعضای اچ دی پی در بیتلیس (در جنوب شرقی ترکیه) با تاکید بر اینکه نمایندگان حزبش آماده فدا کردن جان خود هستند، گفت: موضوع لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان برای کسانی که در پی لغو آن هستند به یک فلاکت سیاسی تبدیل خواهد شد. 

وی با انتقاد شدید از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روش هایی را که اردوغان در پیش گرفته است به روش های هیتلر تشبیه کرد و گفت: شعار «یک ملت، یک دولت و یک زبان» که اردوغان بر آن تاکید می کند شعار هیتلر است. 

رئیس اچ دی پی افزود: هیتلر نیز هنگامی که حزبش پس از انتخابات سال 1932 میلادی در آلمان نتوانست به تنهایی هیئت دولت تشکیل دهد ، تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت و پس از کسب اکثریت کرسی های پارلمان نخستین کاری که انجام داد، لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان بود. 

وی اظهار داشت: هیتلر پس از لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان همه نمایندگان مخالف از جمله نمایندگان حزب کمونیست آلمان را به زندان انداخت و مقام ریاست جمهوری و نخست وزیری را در هم ادغام کرد.

دمیرتاش با تشبیه شخصیت اردوغان به هیتلر، افزود: اردوغان چندان اهل مطالعه نیست، اما به نظر می رسد کتاب «نبرد من» هیتلر را تا پایان خوانده و تحت تاثیر آن قرار گرفته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.