سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

بازديد استاندار از دو طرح عمرانی و کشاورزی تاكستان + تصاوير

استاندار برای بازدید از دو طرح عمرانی و کشاورزی به شهرستان تاکستان سفر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛ همتی در ابتدای سفر خود به واحد دامی دشت آوین رفت و ضمن بازدید از این طرح اجرا شده در جریان روند تکمیل واحد دشت رادین هم قرار گرفت .

به گفته‌ی مدیر عامل این واحد دامی این دو دشت که وظیفه‌ی تولید شیر و فراورده‌های گوشتی را به عهده دارند در خاورمیانه بی نظیر و از نظر تجهیزات، نظیر آن فقط در کشور آمریکا موجود است.

محمد علی دقیقی افزود:در دشت آوین روزانه ۸۰ تن شیر تولید می شود که با راه اندازی دشت رادین این میزان به ۲۰۰ تن خواهد رسید.

وی افزود:دو سال است که این واحد تولیدی زیر مطالعات شرکت‌های بزرگ جهان است و در حال حاضر شیر مورد نیاز برای یک شرکت بین الملی تولید شیر خشک در ایران فقط از دو واحد تهیه می شود که یکی از آن‌ها این واحد تولید شیر است.

فریدون همتی در ادامه به سد نهب رفت و ضمن بازدید از این سد در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

استاندار در مورد تکمیل این پروژه گفت:در تلاشیم که حداکثر تا بهمن ماه این سد با حداکثر آبگیری به بهره برداری  برسد.

وی با بيان اینکه حدود یک میلیارد و ششصت میلیون متر مکعب روان آب در استان داریم که بیش از ۵۰درصد آن از استان خارج میشود افزود : برای مهار این آب‌ها و توسعه‌ی کشاورزی نیاز است که هرچه سریع‌تر سدهای نیمه کاره تکمیل شوند.

همتی اضافه كرد: تا کنون برای سد نهب ۸۳۰ میلیار ریال هزینه شده که برای تکمیل آن به ۹۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز داریم.

سد نهب بر روی رودخانه‌ی خررود بنا شده که با ارتفاع تاج يك هزار و 481 متر از سطح آزاد دریا قابلیت ذخیره حجم آب بیش از ۱۱۹ میلیون متر مکعب در رقوم نرمال را دارد.

انتهای پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.