سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سند راهبردی توسعه روستاهای شهرستان شهرضا تدوین شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرضا گفت: نبود سند توسعه و تعالی مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاهای شهرستان شهرضا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصوره السادات صفوی در دیدار اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان شهرضا با امام جمعه شهرضا اظهار داشت: نبود سند توسعه و تعالی مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاهای شهرستان است که باید تدوین شود.

وی افزود: نبود این سند سبب شده تا مدیران با اعمال سلایق خود، سبب بروز نوعی هرج و مرج در روند اجرایی امور در ادوار مختلف شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرضا گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیشنهاد دهنده هستند و قدرت اجرایی ندارند، اما همین نهاد بهترین مکان برای تدوین این سند در سطح کلان است.

وی بیان کرد: متأسفانه نقش اساسی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در حل مسائل و مشکلات کشور به ویژه در مناطق روستایی مورد غفلت واقع شده است.

صفوی گفت: خوشبختانه با توجه به روحیه وفاق و همدلی موجود در بین مسئولان شهرستانی، شورای اسلامی شهرستان شهرضا نیز توانست خدمات و اقدامات مختلفی را برای مناطق روستایی انجام دهد.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهرستان، در مقابله مسئولان، مطالبه‌گری از آنها و تقاضای ادای توضیح در برابر مردم روستایی بوده است و مسئولان نیز تاکنون به خوبی به مطالبان نمایندگان مردم پاسخ داده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرضا بیکاری را یکی از مهم‌ترین معضلات مناطق روستایی این شهرستان دانست و افزود: مظلومیت روستاها در زمینه اختصاص منابع و اعتبارات عمرانی، فرهنگی و ایجاد اشتغال سبب شده شاهد افزایش مکشلات این مناطق باشیم.

وی اظهار داشت: اگر مسائل و مشکلات مناطق روستایی حل شود سایر مشکلات نیز به مرور از بین می‌رود زیرا با کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها از تراکم جمعیتی این مناطق کاسته شده و امکان برنامهریزی برای حل مشلات از طرف دولت‌ها فراهم می‌شود.




انتهای پیام/م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.