سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

رهاسازی 39 قطعه کبک در اشنویه

دوستدار محیط زیست در شهرستان مرزی اشنویه 39 قطعه کبک را پس از خریداری از شکارچیان در دامان طبیعت رها کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت : این فرد خیر که از دوستداران پرندگان و محیط زیست این شهرستان است ، با هزینه شخصی خود این کبک ها را که شکارچیان به صورت زنده صید می کنند ، خریداری و سپس آزاد می کند.

بقالی اظهار داشت : این فرد که محمد زاهد محمدیان نام دارد پس از آن که این کبک ها را از شکارچیان خریداری کرد ، آنها را به مدت یک تا دو ماه در منزل نگه می دارد تا توان پرواز پیدا کنند.

وی اضافه کرد : این شخص به این صورت امسال 39 قطعه از این پرندگان را از اسارت شکارچیان خارج کرده و به دامان طبعیت بازگردانده است.

بقالی افزود : آقای محمدیان ، دوستدار محیط زیست ، دیروز هم چهار قطعه کبک را که از شکارچیان خریده و از آنها نگهداری کرده بود ، با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست در یکی از زیستگاه های طبیعی منطقه رها کرد.

وی اظهار امیدواری کرد عمل این دوستدار طبیعت در عرصه زیست محیطی ، منجر به تغییر رفتار در افرادی شود که به شکار غیرمجاز پرندگان می پردازند.

شهرستان اشنویه که از مناطق جنوبی آذربایجان غربی است ، به علت کوهستانی و بکر بودن ، از جمله زیستگاه های مهم کبک در استان است.

انتهای پیام/

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.