سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری تور رالی قزوین – تهران- کاشان و بالعکس در مسیر جاده ابریشم

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از میزبانی تور رالی خانوادگی جام جاده ابریشم از قزوین-تهران -کاشان و بالعکس در روز پنج‌شنبه ششم خرداد در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد علی فرجی، در گفتگو با خبرنگاران افزود: این تور رالی با هدف بازدید و معرفی کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم در آستانه اجلاس بین المللی شهرداران راه ابریشم که شهریور ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود از مقابل عمارت تاریخی شهرداری قزوین به طرف کاشان آغاز می شود.

وی با اشاره به آغاز حرکت رالی خانوادگی جام جاده ابریشم از قزوین از ساعت 8 صبح فردا پنج‌شنبه ششم خرداد به طرف کاشان گفت:هجیب در بویین‌زهرا و محمدآباد در جاده بویین‌زهرا ، کاروانسرای عباسی شهر ابوزیدآباد و سعدالسلطنه در قزوین تعدادی از کاراونسراهای مورد بازدید توررالی در مسیر است.

به‌گفته‌وی، 140نفر در قالب 50دستگاه خودرو رالی و غیر آن شامل پژو، سمند و پراید از استان های قزوین، تهران، سمنان، البرز، گلستان، خوزستان، مازندران، گیلان، زنجان، همدان و آذربایجان شرقی در این تور رالی رقابت می‌کنند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، مسیر این تور رالی خانوادگی از قزوین، کرج ، قم تا کاشان را یادآورشد و گفت:شرکت کنندگان با ورود به کاشان ساعت 14 تا 16 از باغ تاریخی فین در این شهرستان بازدید و پس از آن به طرف کارونسرای عباسی شهر ابوزیدآباد حرکت می‌کند.

فرجی افزود: شرکت کنندگان پس از بازدید از باغ فین کاشان ساعت 17 پنج‌شنبه ششم خرداد به طرف کاروانسرای عباسی شهر ابوزیدآباد حرکت و در آنجا با بهره‌مندی از برنامه‌های علمی و تفریحی اقامت می‌کنند.

وی تصریح کرد: رصد ستاره گان در شب جمعه، شترسواری، سافاری آفرود در رمل و پذیرایی با چای آتشی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تور رالی خانوادگی جام جاده ابریشم از قزوین به کاشان است.

به‌گفته‌وی، تور رالی خانوادگی جام جاده ابریشم از قزوین-تهران -کاشان و بالعکس ساعت 9 صبح جمعه هفتم خرداد با حرکت از کارونسرای عباسی شهر ابوزیدآباد به طرف کاروانسرای سعدالسلطنه در استان قزوین به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است: جادهٔ ابریشم یا راه ابریشم شبکهٔ راه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌داد؛ مسیری که تا سدهٔ پانزدهم میلادی به‌مدت ۱۷۰۰ سال، بزرگ‌ترین شبکهٔ بازرگانی دنیا بود.

نخستین کسی که نام راه ابریشم را در سال ۱۸۷۷ میلادی، برای این مسیرها برگزید، جغرافی‌دان آلمانی فردیناند ریختوفن بود که به سبب حمل ابریشم چین از این راه به دریای مدیترانه و مناطق گوناگون دیگر بین راه این نام را برای آن برگزید.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.