سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از 130 مرکز مشاره در موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی / لغو مجوز در راستای عدم فعالیت

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از فعالیت بیش از 130 مرکز مشاره در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی و لغو مجوز در راستای عدم فعالیت مناسب این موسسات خبر داد.

حمید یعقوبی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تعداد مرکز مشاوره فعال در خوابگاه ها گفت: 110 مرکز مشاوره فعال در دانشگاه‌های دولتی ، بیش از 270 شعبه مرکز مشاوره در سطح خوابگاه‌های دانشگاه‌های دولتی و بیش از 130 مرکز مشاوره در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در بعضی واحدهای دانشگاه‌های علمی کاربردی، پیام نور، فرهنگیان و فنی حرفه‌ای نیز مراکز مشاوره فعال موجود هستند.

یعقوبی درباره صدور یا لغو مجوز این مراکز عنوان کرد: اکثر دانشگاه‌های ما مراکز مشاوره دارند و از جاهایی مثل مراکز و مجتمع‌های آموزش عالی که اقدام به دریافت مجوز مرکز مشاوره نکرده‌اند خواهشمندیم برای راه اندازی آن اقدام کنند. درواقع باید این 270 شعبه فعلی گسترش یابد.

وی افزود: دانشگاه‌های غیرانتفاعی به موجب سرانه فرهنگی مشاوره‌ای و ورزشی که دارند اگر در راستای آن فعالیت نداشته باشند ممکن است مجوزشان از سوی سازمان امور دانشجویی لغو شود و هر گونه صدور مجوز برای این دانشگاه‌ها از سوی این سازمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، یعقوبی در گذشته اعلام کرده بود که در طرح همیاران مشاور از دانشجویان داوطلب و علاقه‌مند به حوزه سلامت استقبال می شود و با هماهنگی اداره کل فرهنگی وزارت علوم قصد دارند این کانون نیز همانند دیگر کانون‌های فعال دانشگاهی زیر نظر مرکز مشاوره هر دانشگاه طبق چارچوب، مشغول فعالیت شوند.

درواقع طبق این روند مراکز مشاوره شروع به عضوگیری می‌کنند و پس از طی مقدمات تشکیل این کانون، انتخابات اعضای داخلی و کمیته‌های آن و کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان همیار مشاور تشکیل می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.