سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) به دست دانشگاهیان است

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) امروز به دست دانشگاهیان، حوزویان و کسانی است که بتوانند این مرجعیت علمی و عقلانیت دین را متجلی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در مراسم افتتاحیه نمازخانه پردیس رضوان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور پیدا می کنند، خود حضرت مکلفند و ماموریتی ویژه دارند. تکلیف ایشان این است که عقول و اندیشه بندگان را به کمال برسانند.

وی تصریح کرد: از این روایت و ده‌ها روایت این چنینی که وظیفه منتظران را مشخص می کند، در می یابیم که امروز اندیشه ورزی و به کمال رساندن عقل ها جز تکالیف یک جامعه اسلامی است. ایران اسلامی ما دستاوردها و توفیقات زیادی را کسب کرده است، اما در حوزه های مختلف نباید غفلت کنیم، زیرا فاصله ها از آن چیزی که قرار است به آن برسیم، خیلی زیاد است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به بیانات نورانی حضرت امام(ره) که فرمودند دانشگاه کارخانه آدم سازی است، افزود: این بیان و فرمایش از روی عاطفه و احساس و شور نبوده، بلکه کاملا با محاسبات دقیق و برگرفته از مبانی دینی عنوان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی گفت: اگر بناست دانشگاه تاسیس کنیم، باید الگو و مطلوب باشد. زیرا این هدف را نظام اسلامی از آستان قدس رضوی مطالبه دارد و نیاز جامعه اسلامی ما به مدیران متعهد، متدین و کارآمد است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، افزود: باید جهادی فکر و عمل کرد. منشور 7 ماده ای مقام معظم رهبری در حکم تولیت آستان قدس رضوی هم این نکته را گوشزد می کند.

وی با بیان اینکه باید این دانشگاه با یک نگاه جدید و رویکرد متفاوت و متمایز با گذشته به سمتی برود که دانشگاهی در طراز نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و نام مقدس نظام جمهوری اسلامی باشد، ادامه داد: دانشگاه امام رضا(ع)، منتسب به امامی است که قائم آل محمد (ص) است و باید ارائه دهنده الگو و الهام بخش برای سایر نهادهای فرهنگی و دانشگاه‌ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی خاطرنشان کرد: تولیت فقید آستان قدس رضوی حضرت آیت الله واعظ طبسی، زیر ساخت ها و پایه های فضای فرهنگی و آموزشی را آماده و مهیا کردند. از پیش دبستانی تا دکترا، زنجیره کاملی از فعالیت های فرهنگی در آستان قدس رضوی وجود دارد. باید دست به دست هم دهیم تا الگو و الهام بخش بودن را به نظام آموزشی ارائه دهیم. این آن چیزی است که هم نظام آموزشی کشور از ما مطالبه می کند و هم در سند چشم انداز این آستان مقدس به دنبالش هستیم.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: انتظار پیامش واحد است. این زمین را صالحان به وراثت می برند و عمران و آبادنی زمین با صالحان است. صالح کسی است که اقدامی منطبق با نیت های مخلصانه و عمل های تطبیق یافته با موازین شرعی انجام دهد. این نکته را بسیاری از ائمه اطهار (ع) و صالحان در دعاهای خودشان خواسته اند.

وی گفت: این وظیفه ماست در آستانی که منتسب به امام رضا(ع) است این جایگاه احراز شود و در راهبردهای سند چشم انداز آستان قدس رضوی به این مهم دست یابیم.

گفتنی است؛ بنای نمازخانه پردیس رضوان که همزمان با دهه کرامت سال 1394 کلنگ زنی شده بود، در زمینی به وسعت 200 مترمربع در محل پردیس خواهران (رضوان) دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام واقع در ابتدای بولوار فلسطین مشهد احداث شده است.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.