سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله سبحانی:

قناعت ، آرامش‌ را در زندگی شما می گستراند

زندگی بالاتر ذهن را مشوش می‌کند و زندگی آرامش‌بخش را از شما می‌گیرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: برخی اوقات کسانی که زندگی طلبگی دارند، طالب زندگی بهتری هستند، کسانی که چنین نگرشی دارند، به زندگی ظاهری نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها مشاهده می‌کنند، فرد دارای خانه، خودرو و درآمد خوبی است، ولی غافل هستند، که دل آرام و آرامش فکری ندارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان در زندگی طلبگی به خدا، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) توجه می‌کند، گفت: طلبه‌ای که به شهریه اکتفا می‌کند، آرامش فکری و قلبی دارد، بنابراین باید مصمم باشید، کسانی که به زندگی طلبگی اکتفا می‌کنند، روح و فکر آنها آرام‌تر و زندگیشان لذت‌بخش‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زندگی بالاتر ذهن را مشوش می‌کند و زندگی آرامش‌بخش را از شما می‌گیرد، برخی اوقات طلبه‌ها از کمی شهریه گلایه می‌کنند، شاید حق دارند ولی باید مقداری خواسته‌های نفسانی، درخواست‌ها و تقاضاها را کاهش دهند، اگر این امر محقق شود، شهریه و تقاضا با یکدیگر هماهنگ و همراه می‌شود.

آیت‌الله سبحانی یادآور شد: زمانی که روح قناعت بر انسان حاکم باشد، زندگی او بهتر و آرام‌تر است و علاقه به درس بیشتر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.