سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

برگزاری نخستین همایش منطقه ای بزرگداشت محمد رحیم خان کرد در آبدانان

نخستین همایش منطقه ای بزرگداشت محمد رحیم خان کرد ویژه استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و خوزستان در شهرستان آبدانان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: این همایش فرهنگی، ادبی در گستره منطقه ای به منظور بزرگداشت محمد رحیم خان کرد از حکام، ادبا و فضلای دوره های زندیه و قاجاریه در جنوب استان ایلام برگزار می شود.

علی محمد نیاکان افزود: این همایش در بخش های مقاله، گردآوری اسناد معتبر و نسخ خطی و همچنین شعر، داستان و متون ادبی روزهای ١٢ و ١٣ مرداد امسال برگزار می شود.

وی محورهای ارسال مقاله به این همایش را تاریخ سیاسی و اجتماعی محمد رحیم خان کرد، بررسی تاریخ سیاسی اجتماعی استان ایلام در عصر محمد رحیم خان کرد، بررسی اشعار و حکایات ادبی بر جای مانده از محمد رحیم خان کرد، تبار شناسی محمد رحیم خان، بررسی احوال و افکار این شخصیت بر اساس مدارک، روانشناسی و شخصیت شناسی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان اعلام کرد.

نیاکان محورهای بخش شعر همایش را اشعار، داستان و متون ادبی با موضوع زوایای شخصیت محمد رحیم خان کرد اعلام کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ٢٥ تیر ماه است که گفتنی است این همایش در شهرستان آبدانان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این همایش با هدف آشنایی بیشتر مردم با شخصیت محمد رحیم خان کرد با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری آبدانان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، موسسه فرهنگی، هنری راه دانش آبدانان و انجمن شعر و ادب نوید شهرستان آبدانان ویژه استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و خوزستان برگزار خواهد شد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.