سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد و انرژی در هفته ای که گذشت؛

بنزین دو نرخی می شود/ لزوم اصلاح تعرفه آب و برق

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت: اصلاح تعرفه آب و برق برای تامین منابع این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از دو نرخی شدن بنزین تا لزوم اصلاح تعرفه آب و برق از مهم ترین رویدادهای اقتصاد و انرژی در هفته ای که گذشت؛


هند یکی از کشور هایی است که سهم بزرگی از بازار منطقه و حتی جهان را در اختیار دارد و پس از اجرای برجام، درصدد گسترش همکاری با ایران برآمده که در همین راستا به بررسی روابط تجاری دو کشور طی سال های گذشته پرداختیم.


مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده نفتی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 12 میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده می شود.


کارشناسان اقتصادی معتقدند که نامگذاری سالجاری به نام اقدام و عمل، تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند زمینه خروج از رکود و احیای اقتصادی را فراهم کند.


یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود تمامی مشکلات حل خواهد شد.


قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با افزایش 44 سنت به قیمت 47.92 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده برق در فصل زمستان سال 1394 با 5.20 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 130.21 رسید.


معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت:اصلاح تعرفه آب و برق برای تامین منابع این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.


کارشناسان براین باورند که بورس بهترین گزینه برای شفاف سازی قیمت ها و کاهش رانت‌خواری در بازار محصولات پتروشیمی است.


نائب رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: از دولت می‌خواهیم که چوب لای چرخ تولیدکنندگان داخلی نگذارد و بدهی‌های خود را به بخش خصوصی به موقع پرداخت نماید.


پس از ابلاغ قانون بودجه سال 95 به رییس جمهور، دولت مکلف به تجهیز تمامی وسایل نقلیه به کارت سوخت حداکثر تا 4 ماه آینده شده است.


اصل 44 قانون اساسی با وجود گذشت بیش از یک دهه از حیات خود به دلایل متعددی همچنان به اهداف تعیین شده نرسیده است.


یک کارشناس اقتصادی گفت: در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید ابتدا کیفیت تولید داخلی را افزایش داده تا بتوانیم در کنار افزایش سودآوری با کشورهای دیگر وارد عرصه رقابت شویم.
مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: پیش از این بخاطر تحریم ها با مشکل تأمین سوخت جت، بالگرد و هواپیماهای نمایشی موواجه بودیم که با تلاش توانستیم به تولید داخلی و خود کفایی دست یابیم.

انتهای پیام/










تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.