سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

صدور کارت بین المللی هوشمند معلولان فارس

برای 55هزار و 529مددجوی معلول بهزیستی تا پایان سال کارت بین المللی هوشمند صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون توانبخشی بهزیستی فارس گفت: در حال حاضر اطلاعات 5هزار معلول به منظور صدور کارت در این  بانک اطلاعاتی ثبت شده و پرونده این افراد بوسیله دبیر کمسیون پزشکی استان تایید و برای صدور کارت به واحد مربوطه ارسال شده است .
نامجویان با بیان اینکه تاکنون برای یک هزار و 500معلول در استان کارت صادر شده و بیش از 100معلول در استان شناسایی شده اند افزود: تعداد معلولان شدید شناسایی شده در استان 35هزار و 449نفر و تعداد افراد دچار معلولیت خیلی شدید 20هزار و 80 نفر است که این تعداد در نوبت اولویت صدور کارت قرار گرفته اند.  
وی تصریح کرد : پیش بینی می شود تا پایان امسال معلولان شدید و خیلی شدید زیر پوشش بهزیستی فارس کارت بین المللی هوشمند معلولان را دریافت کنند.
نامجویان افزود: هر معلولی که بخواهد از خدمات بهزیستی و مربوط به آن از جمله توانبخشسی و تسهیلات استفاده کند باید دارای کارت هوشمند معلولین که شدت و نوع معلولیت نیز در آن مشخص شده استفاده کند.
وی ادامه داد: معافیت های سربازی، دریافت وام، اشتغال، بلیت نیم بهای هواپیما، خدمات آموزشی دانشگاه و سرویس حمل و نقل از جمله خدماتی است که از طریق این کارت به معلولان ارائه می شود .
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.