سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ممنوعیت های غذایی بیماران اوتیسمی

مسئول مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم کرمانشاه معتقد است، لبنیات به دلیل داشتن ماده "کازئین" برای افراد مبتلا به اوتیسم مفید نیست و باید در مصرف آن احتیاط شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛الهام حیرانی گفت:در گذشته گفته می‌شد مصرف ماهی "سالمون" یا "آزاد" می‌تواند به دلیل وجود جیوه زمینه‌ساز بروز اوتیسم شود، اما اکنون این فرضیه رد شده و گفته می‌شود مصرف ماهی آزاد نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم هست.

وی مصرف غذاهای کنسروی را نیز برای افراد مبتلا به اوتیسم مضر دانست و خاطرنشان کرد: دلیل این امر وجود مواد نگهدارنده در این غذاها است.

مسئول مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته تصور بر این بود که مصرف غلات و خصوصا گندم برای افراد مبتلا به اوتیسم مضر است، تصریح کرد: دلیل این امر نیز وجود " کاروتن" در این مواد غذایی اعلام شده بود که اکنون این فرضیه نیز رد شده و گفته می‌شود غلات بری افراد مبتلا به این اختلال مفید است.

حیرانی مصرف ذرت را برای اوتیسمی‌ها توصیه کرد و یادآور شد: ذرت بو داده باید طبیعی و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی باشد.

به گفته این کارشناس، نمی‌توان مصرف لبنیات را برای اوتیسمی‌ها کاملا ممنوع کرد چون دچار کمبود کلسیم می‌شوند، اما بهتر است مصرف آن محدود شود.

وی گفت: به علاوه توصیه می‌شود افراد اوتیسمی که یبوست دارند، انجیر، آلو و گوجه سبز مصرف کنند.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.