سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

طرح توانمند سازی بانوان در زمینه مشاغل خانگی

یکی از طرح های بنیاد مستضعفان در شهر الگوی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، طرح آموزش و توانمند سازی بانوان در زمینه مشاغل خانگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آموزش فرشبافی و قالیبافی که برای نخستین بار در این منطقه شروع شده و با استقبال بی‌نظیر بانوان روستایی و شهری روبرو شده است.
عابد رئیس شرکت فرش ایران گفت: تاکنون 200 نفر از زنان روستایی و شهری قلعه گنج، در این زمینه آموزش دیده اند، وقرار است از این افراد به صورت مربی در تمامی روستا ها جهت آموزش استفاده شود.
وی افزود: تمام فرش ها و قالیچه های بافته شده را از بانوان خریداری ودر بازار های داخلی به فروش می رسانیم.
روح الله قهرمانی مدیر ملی پروژه های شهر الگوی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج در خصوص طرح توانمند سازی روستاییان و طرح های بنیاد مستضعفان کشور گفت :ما بعد از آموزش بانوان، پیگیر خواهیم بود و تمامی فرشهای آنها را یکجا باقیمت مناسبی خریداری ، و از تولیدات آنها حمایت می کنیم.
وی گفت: ما به صورت رایگان برای هر بانوی قلعه‌گنجی که آموزش را به اتمام برساند علاوه بر هدیه یک دار قالی هم واگذار می کنیم.
آقای فتوت معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار هم گفت: بنیاد مستضعفان با پایان کارهای مطالعاتی، فاز جدیدی را از انجام کارهای عمرانی در قلعه گنج آغاز کرده است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.