سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهمیت راهبردی آزادی «دیرالعصافیر»؛ شکستن خط اول مثلث دفاعی تروریست‌ها+نقشه

با آزادسازی «دیر‌العصافیر» و ۱۳ روستا در بخش جنوبی غوطه شرقی دمشق خط اول مثلث دفاعی تروریست‌ها در این منطقه در هم شکسته شد و همچنین راه برای ایجاد یک کمربند امنیتی در اطراف منطقه زینبیه و فرودگاه بین المللی دمشق هموار می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه به تازگی نبرد جدیدی را در بخش جنوبی غوطه دمشق در مساحتی برابر با 40 کیلومتر مربع آغاز کرده است که در جریان آن توانست 13 روستا را بازپس بگیرد.



ارتش سوریه در این عملیات منطقه دیر العصافیر را که مرکز تجمع گروه‌های تروریستی به جنوب دمشق بود، آزاد کرد و تلاش قطر برای ایجاد سازش بین گروه های تروریستی در این منطقه با شکست مواجه شد.

دیرالعصافیر خط اول مثلث دفاعی تروریست‌ها در بخش جنوبی غوطه دمشق

شهرک العصافیر یکی از مهترین مناطق حضور گروه تروریستی جبهه النصره در غوطه شرقی دمشق به حساب می‌آمد و این منطقه بعد از درگیری‌های جنوب دمشق  به مرکز و پناه‌گاهی برای تجمع تروریست‌ها تبدیل شده بود و همچنین خط اول مثلث دفاعی تروریست‌ها در بخش جنوبی غوطه شرقی دمشق به حساب می‌آمد.

شکست تلاش قطر برای اتحاد تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق

پیش از پیشروی ارتش سوریه در غوطه جنوبی دمشق درگیری سرنوشت سازی بین گروه تروریستی «جیش الفسطاط»  (شامل فیلق الرحمان، جبهه النصره و لواء فجر الامه) و جیش الاسلام از سوی دیگر رخ داد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده قطر تلاش داشت تا اختلاف‌های گروه‌های مسلح را در غوطه شرقی حل و فصل کند؛ ولی تلاش‌های قطر با شکست مواجه شد.

در این عملیات علاوه بر دیر العصافیر روستاهای «بزینه»، «زبدین»، «نولا»، «بیاض شبعا»، «الرکابیه» و مزارع اطراف آن، تمامی مزارع اطراف «مرج السلطان» آزاد شدند و همچین این علمیات به ارتش سوریه امکان تمرکز بر درگیری های غوطه شرقی را نیز فراهم می‌کند.

تلاش برای ایجاد کمربند امنیتی در زینبیه و فرودگاه بین المللی دمشق

در صورتی که ارتش سوریه منطقه جنوبی غوطه شرقی را در اختیار خود بگیرد، به این وسیله یک کمربند امن را برای فرودگاه بین المللی دمشق و راه منتهی به آن و همچنین منطقه زینبیه فراهم خواهد کرد و خطر حمله توپخانه‌ای را از آن دور می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.